Infopankki kertoo sosiaaliturvasta 12 kielellä

Infopankki-verkkopalvelu sisältää tietoa Kelan hoitamasta sosiaaliturvasta 12 kielellä. Uudistunut verkkosivusto julkaistiin keskiviikkona osoitteessa www.infopankki.fi.

Infopankki on monikielinen verkkosivusto Suomeen muuttoa suunnitteleville tai tänne jo muuttaneille. Sivustolle on koottu runsaasti tietoa elämisestä ja asumisesta Suomessa sekä suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen palveluista. Palvelu sisältää myös tietoa Kelan hoitamasta sosiaaliturvasta. Kela ja Infopankki ovat tuottaneet yhteistyössä palveluun mm. kattavan koostesivun Suomen sosiaaliturvasta.

– On tärkeää, että sosiaaliturvasta on tarjolla tietoa useilla eri kielillä. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla Kelalla on asiakkaita jopa 160 eri maasta. Asiakaspalvelussa käytetään suomen, ruotsin ja englannin lisäksi myös viroa, somalia ja venäjää, kertoo Kelan viestintäpäällikkö Seija Kauppinen.

Infopankki.fi-palvelusta löytyy tietoa esimerkiksi työskentelystä ja opiskelusta Suomessa. Vaihtoehtoisesti sisältöjä voi tarkastella erilaisten elämäntilanteiden kautta. Sisältö jakautuu kolmeen pääteemaan: muutto Suomeen, elämä Suomessa ja tietoa Suomesta.

Infopankin kielet ovat suomi, ruotsi, englanti, viro, ranska, venäjä, somali, serbokroatia, turkki, arabia, persia, kiina, espanja, albania ja kurdi. Kieliversiot ovat identtisiä, jolloin käyttäjä voi siirtyä yhdellä klikkauksella saman sivun eri kieliversioihin.

Infopankki.fi-palvelun ylläpitäjä on Helsingin kaupunki. Sisällöt kirjoitetaan yhteistyössä viranomaisten ja järjestöjen kanssa. Kela on yksi Infopankin yhteistyökumppaneista. Kela.fi:stä asiakkaat ohjataan Infopankkiin mm. Other languages -sivulta.

Lisätietoja medialle:
Kelan viestintä, tiedottaja Helena Torkko, 020 634 1442

Lisätietoja asiakkaalle:
www.kela.fi/muutkielet (Other languages)
www.infopankki.fi

Suomen sosiaaliturva Infopankissa

Lue Infopankin tiedote Monikielinen Infopankki-verkkosivusto uudistui.