Kela-Kerttu neuvoo lapsiperheitä nyt myös asumistukiasioissa

Kysy Kelasta -keskustelupalstalla vastataan nyt myös lapsiperheiden asumistukea koskeviin kysymyksiin.

Kysy Kelasta -keskustelupalstalla on vastattu lapsiperheitä ja opiskelijoita askarruttaviin kysymyksiin neljän kuukauden ajan. Palstoilla on käyty tuona aikana yli 87 000 kertaa. Kelan asiantuntijat vastaavat palvelussa kysymyksiin arkisin.

Äitiysavustukseen, vanhempainpäivärahoihin, lapsilisään, elatustukeen ja lasten hoidon tukiin liittyvien kysymysten lisäksi lapsiperheet voivat nyt kysyä Kysy Kelasta -keskustelupalstalla myös asumistukiasioista. Pienituloinen lapsiperhe voi saada Kelasta yleistä asumistukea asumismenojensa vähentämiseksi. Uusi laki yleisestä asumistuesta astui voimaan tammikuun alussa. Vaikka muutos selkeyttää asumistukea ja helpottaa tuen hakemista, se herättää myös kysymyksiä asiakkaissa.

Lapsiperheet käyttävät kela.fi-sivuja runsaasti mobiililaitteilla

Kela.fi-sivujen Lapsiperheen tuet -osiota käytetään muita osioita runsaammin kännyköillä ja tablet-laitteilla. Esimerkiksi loka-marraskuun tarkastelujaksolla 41 % kaikista käynneistä lapsiperheiden osiossa tehtiin mobiililaitteilla. Koko kela.fi-sivustolla mobiilikäytön keskiarvo oli tuolloin noin 25 %.

Myös Kysy Kelasta -palvelua voi käyttää pöytäkoneen lisäksi älypuhelimella ja tablettitietokoneella. Ensimmäisten neljän kuukauden aikana noin 40 % palstan käytöstä on tapahtunut mobiililaitteilla.

Asiakas voi rekisteröityä keskustelupalstalle, jolloin hän pystyy helposti seuraamaan aloittamiaan viestiketjuja ja muita itseään kiinnostavia keskusteluja. Kysymyksen voi jättää palstalle myös ilman rekisteröitymistä. Lapsiperheitä askarruttavat usein hyvin samantyyppiset kysymykset, näin jo pelkästään palstaa selaamalla saattaa saada vastauksen kysymykseensä.

Lisätietoja asiakkaille:
Kysy Kelasta -keskustelupalsta verkossa: www.kela.fi/kysy-kelasta