Kela rokkaa Ilosaaressa ja neuvoo Facebookissa

Kelan asiantuntijat jalkautuvat tulevana viikonloppuna Ilosaarirockiin Joensuuhun neuvomaan uusia opiskelijoita opintotuen hakemisessa. Elokuussa Kelan opintotukiasiantuntijat vastaavat opiskelijoiden kysymyksiin Facebookissa.

Nyt on se aika vuodesta, jolloin iso määrä nuoria saa opiskelupaikan, ja alkaa sesonki opintotuen hakemisessa. Siksi Kela jalkautuu Ilosaarirockiin Joensuuhun neuvomaan uusia opiskelijoita opintotuen hakemisessa ja mainostamaan Kelan verkkopalveluita opiskelijoille. Kelan opiskelijakampanja näkyy Ilosaaren lisäksi muun muassa elokuvateattereissa ja sanomalehdissä.

Kela kokeilee elokuun ajan opiskelijoiden neuvontaa Facebookissa. Kelan opintotukiasiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin opintotuesta maanantaista perjantaihin työaikana. Menemällä Facebookiin Kela pyrkii tarjoamaan asiakkaille tutun kanavan, jossa on matala kynnys asioida Kelan kanssa. Opintotuen sivu löytyy osoitteesta www.facebook.com/opintotuki.

Opintotuki kannattaa hakea heti, kun opiskelija on saanut tiedon opiskelupaikasta, jotta välttää elo–syyskuun hakemusruuhkan. Opintotuen hakeminen sujuu helpoimmin verkossa osoitteessa www.kela.fi/asiointi. Palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Lisätietoja medialle:
Kelan Eläke- ja toimeentuloturvaosaston opintotukiryhmä, etuuspäällikkö Ilpo Lahtinen,
puh. 020 634 3254,

Kelan Pohjois-Karjalan vakuutuspiiri,