Kela tiedottaa 5.9.2003

Kela tiedottaa 5.9.2003 Kelan Närpiön ja Vaasan vakuutuspiirit yhdistetään Kelan hallitus päätti torstaina 4.9. yhdistää Närpiön ja Vaasan vakuutuspiirit. Uusi entistä suurempi vakuutuspiiri sai nimekseen Vaasan vakuutuspiiri. Se aloittaa toimintansa 1.1.2004. Uuteen vakuutuspiiriin kuuluu 10 kuntaa, jotka kaikki ovat hyväksyneet vakuutuspiirien yhdistämisen. Närpiön vakuutuspiiri on yksi Länsi-Suomen vakuutusalueen pienimmistä. Siihen kuuluvat Kristiinankaupunki, Kaskinen ja Närpiö. Asukkaita on noin 19000 ja heistä on ruotsinkielisiä 14300. Vakuutuspiirissä on kaksi Kelan toimistoa ja 11 vakinaista toimihenkilöä. Nykyiset toimistot säilyvät uudessakin vakuutuspiirissä eikä asukkaiden palvelu muutenkaan heikkene. Yhdistäminen juuri Vaasan vakuutuspiirin kanssa on perusteltua mm. ruotsinkielisen väestön palvelujen säilyttämiseksi ja parantamiseksi. Johtajan virka hakuun määräaikaisena Hallitus päätti samassa kokouksessaan julistaa Kelan johtajan määräaikaisen viran haettavaksi. Virkakausi päättyy viimeistään 31.8.2004. Päätös toimeenpanee Kelan valtuutettujen 2.9.2003 tekemän päätöksen, että johtajan virka täytetään tässä vaiheessa määräaikaisena ja että se julistetaan julkisesti hakuun. Samalla hallitus päätti tarkistaa Kelan johtajien työnjakoa 1.10.2003 lukien siten, että tietohallinto-osastosta vastaavaksi johtajaksi eläkkeelle siirtyvän Henry Olanderin jälkeen määrätään johtaja Asko Apukka siihen saakka, kunnes määräaikaisen johtajan virkasuhde alkaa. Myös johtajien sijaisuudesta tehtyä päätöstä tarkistetaan 1.10.2003 lukien siten, että johtaja Apukan sijaisena toimii johtaja Matti Puhakka. Tampere voitti sisäisen laatukilpailun Hallitus päätti myöntää vuoden 2003 Kelan sisäisen laatukilpailun palkinnon Tampereen vakuutuspiirille. Tampereen vakuutuspiirin vahvuus on pitkäjänteinen toiminnan kehittäminen, josta näyttönä on sähköisen asiakirjahallintajärjestelmän tuloksekas hyödyntäminen asiakaspalvelun tehostamiseksi, jäntevä kehittämisprojektien hallinta, monipuolinen benchmarking-toiminta ja vakuutuspiirin toimistojen sujuva yhteistyö. Palkinnon, 10000 euroa, vakuutuspiiri voi käyttää toimintansa kehittämiseen tai koulutukseen. ********************* Lisätietoja: Kelan hallituksen puheenjohtaja, maaherra Rauno Saari, puh. 020 517 2001 tai hallituksen sihteeri, osastopäällikkö Juhani Rantamäki, puh. 020 434 1409 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/05/20030905BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/05/20030905BIT00190/wkr0002.pdf