• Kela/

Kela tuki korkeakouluopiskelijoiden ruokailua yli 30 miljoonalla eurolla viime vuonna

Ateriatuki on esillä Kela piffaa -kampanjassa kampuksilla eri puolella Suomea

Korkeakouluopiskelijat täyttävät vatsansa terveellisesti ja huokeasti, kun he syövät ateriatuen piiriin kuuluvassa opiskelijaravintolassa. Kela maksaa ateriatuen 1,94 euroa aterialta suoraan ravintolalle, joka puolestaan myy opiskelija-aterian ennalta määrätyllä hinnalla. Ravintolassa on aina oltava tarjolla ravintosuositukset täyttävä ateriavaihtoehto, joka käy ilmi myös ruokalistasta.

Ateriatuen ansiosta opiskelijalla on mahdollisuus syödä ainakin yksi ravintosuositukset täyttävä ateria päivän aikana.

Vuonna 2014 opiskelijaravintoloissa myytiin yhteensä yli 14 miljoonaa tuettua ateriaa. Ateriakohtaista tukea ja ylimääräistä avustusta maksettiin yhteensä keskimäärin 2,06 euroa aterialta. Viime vuonna Suomessa oli 391 ateriatuen piiriin kuuluvaa opiskelijaravintolaa. Niistä vastasi 112 eri toimijaa.

Kelan tukemat ateriat ovat terveellisiä

Ateriatukea markkinoitiin osana Kela piffaa -mainoskampanjaa opiskelijaravintoloissa syyskuussa.  Ravintoloihin jaettiin pöytäkartioita, joissa kerrotaan ateriatuesta ja annetaan vinkkejä terveelliseen ruokavalioon. Mainoskampanjalla viestitään, että Kelan tukema ruoka on terveellistä ja se auttaa jaksamaan opinnoissa.

Lue myös Sosiaalivakuutus-lehden juttu opiskelijaruokailusta

Lisätietoja asiakkaille:

Opintotuki Facebookissa www.facebook.com/opintotuki

Puhelimessa Kelan Opiskelijan tuet -palvelunumero, puh. 020 692 209, ma–pe klo 8–18

Lisätietoja medialle:
Kelan opintotukiryhmä