Kelan johtajan viran täyttäminen

Kela tiedottaa 23.4.2004 Kelan johtajan viran täyttäminen Kansaneläkelaitoksen valtuutettujen viisijäseninen työvaliokunta keskusteli kokouksessaan perjantaina 23.4. Kelan johtajien virkojen täyttämisestä. Laitoksen toimintaa ja hallintoa valvova, eduskunnan valitsema kaksitoistajäseninen Kansaneläkelaitoksen valtuutetut ovat katsoneet, että johtajien määrää tulee voida tarkastella eläketapahtumien yhteydessä. Asia on ajankohtainen, koska syyskuun alusta yksi johtajista on jäämässä eläkkeelle ja toisen johtajan määräaikainen virka lakkaa. Kansaneläkelaitoksesta annetun asetuksen mukaan yhdellä johtajista tulee olla täydellinen ruotsin kielen taito. Valtuutetut ovat tehneet valtioneuvostolle esityksen tämän säännöksen kumoamisesta. Työvaliokunnan jäsenten saamien tietojen mukaan kyseistä erityissäännöstä ei tulla kumoamaan. Tästä syystä johtajakysymystä käsitellään Kelan valtuutettujen yleiskokouksessa 4.5.2004. Lisätiedot: Kelan valtuutettujen puheenjohtaja, kansanedustaja Maija Perho, 050 511 3128 ja varapuheenjohtaja, kansanedustaja Pirkko Peltomo, 050 511 3076. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/23/20040423BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/23/20040423BIT00390/wkr0002.pdf