• Kela/

Kelan palvelut hoidetaan Järvenpäässä väliaikaisesti verotoimistossa

Remontin vuoksi Kela palvelee asiakkaitaan Järvenpäässä väliaikaisesti Uudenmaan verotoimiston tiloissa. Remontti kestää arviolta noin neljä kuukautta.

Järvenpään toimistossa alkaa 14.9. remontti, jonka ajan Kela tarjoaa rajoitetusti palveluja asiakkailleen Uudenmaan verotoimiston tiloissa, Yhteiskouluntie 13. Lähimmät Kelan toimistot palvelevat Keravalla, Hyvinkäällä ja Mäntsälässä.

Väliaikaistiloissa asioiville asiakkaille tarjotaan ensisijaisesti ajanvarauspalvelua. Ajanvarausaikoja on remontin vuoksi lisätty. Lisäksi asiakkaita ohjataan yleisesti Kela-asioissa. Asiakasohjaajien tarjoama palvelu on kuitenkin rajoitettua tavalliseen toimistopalveluun verrattuna. Tämä johtuu siitä, että virkailijoilla ei ole väliaikaistiloissa pääsyä kaikkiin asiakastietoihin.

Usein jo soitto riittää

Monissa asioissa riittää soitto Kelan palvelunumeroon. Asiakkaita neuvotaan puhelinpalvelussa arkisin kello 8–18. Jos asian hoitaminen vaatii pidempää aikaa, asiakkaalle voidaan esimerkiksi tehdä ajanvaraus puhelimitse tapahtuvaan neuvontaan. Aika voidaan varata puhelimitse, palvelupisteissä ja verkossa.

Etuuksien maksupäivät voit tarkistaa helposti automaattisesta puhelinpalvelusta, puh. 020 634 0210.

Voit hoitaa asioitasi myös verkossa

Voit hoitaa asioitasi myös verkossa osoitteessa www.kela.fi/asiointi. Asiointipalvelussa voit katsoa omia tietojasi, hakea monia etuuksia ja lähettää tarvittavat liitteet.

Asiointipalvelun etusivulta näet mm. seuraavat ja edelliset maksut, uusimmat päätökset sekä muistutukset esimerkiksi lähettämättä jääneistä liitteistä. Myös arvioidun käsittelyajan näet verkkopalvelusta hakemuskohtaisesti. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Lisätietoja asiakkaille:

www.kela.fi/palvelupisteen-haku