Kelan strategiaperusta 2004-2007

Kelan strategiaperusta 2004-2007 Kelan toiminta-ajatuksena on turvata väestön toimeentuloa eri elämäntilanteissa, edistää terveyttä ja tukea itsenäistä selviytymistä. Lähitulevaisuudessa Kela haluaa olla aktiivinen hyvinvointiyhteiskunnan kehittäjä, joka tarjoaa asiakkailleen parasta julkista palvelua koko maassa. Tämä perustuu henkilöstön osaamiseen ja ammattitaitoon, palveluverkon kattavuuteen, palvelumuotojen monipuolisuuteen, korkeaan laatuun sekä taloudelliseen toimintaan ja tietotekniikan tehokkuuteen. Kelan hallitus vahvisti 12.6.2003 kokouksessaan edellä kerrotut periaatteet. Niiden pohjalta valmistellaan Kelalle vuosien 2004-2007 toiminta- ja taloussuunnitelma, jonka hallitus vahvistaa syksyllä. Nimityksiä Kelassa Kelan hallitus nimitti "talon sisältä" sisäisen tarkastuksen päälliköksi tilastopäällikkö Kari Lindroosin. Itä-Suomen aluejohtajaksi nimitettiin Itä-Suomen aluekeskuksen hallintopäällikkö Sari Hänninen. Valtiotieteen maisteri Kari Lindroos aloittaa Kelan sisäisen tarkastuksen päällikkönä 1.10.2003 alkaen. Hän on toiminut Kelassa aktuaari- ja tilasto-osastolla tilastopäällikkönä vuodesta 1994, mitä ennen hän on koko 90-luvun toiminut Kelan tilastoyksikössä pääsuunnittelijana ja ma. toimistopäällikkönä. Kari Lindroos on syntynyt vuonna 1948. Yhteiskuntatieteiden maisteri Sari Hänninen aloittaa Itä-Suomen aluejohtajana 1.8.2003. Hän on toiminut viimeksi Itä-Suomen aluekeskuksen hallintopäällikkönä vuodesta 2002 alkaen ja sitä ennen aluekeskuksessa etuuspäällikkönä sekä Pieksämäen ja Suonenjoen vakuutuspiireissä johtajana. Sari Hänninen on syntynyt vuonna 1962. ************************************************** Lisätietoja Hallituksen puheenjohtaja Rauno Saari puh. 040-528 0961 tai osastopäällikkö Juhani Rantamäki puh. 020 434 1409 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/12/20030612BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/12/20030612BIT00760/wkr0002.pdf