Kelan tuet ja palvelut tiiviisti yksissä kansissa

Kelan asiakaslehti Elämässä–Mitt i allt on uudistunut samannimiseksi oppaaksi. Kätevän kokoinen opas on nyt jakelussa muun muassa Kelan palvelupisteissä.

Elämässä-oppaassa on tiiviissä muodossa tietoa Kelan tuista ja palveluista. Kaksikielisessä oppaassa on myös lehdestä tuttuja ihmisläheisiä asiakastarinoita ja käytännöllisiä vinkkejä asiointiin. Aiheina ovat esimerkiksi lääkekorvaukset ja asiointi valtakirjalla toisen puolesta. Oppaassa ovat selkeästi esillä Kelan eläkkeiden maksupäivät, palvelunumerot ja Kela-taksien tilausnumerot.

Uutta opasta ei jaeta kotitalouksiin, vaan asiakkaat voivat noutaa sen Kelan palvelupisteistä. Opas ilmestyy kerran vuodessa. Se on suunnattu erityisesti niille asiakkaille, jotka eivät etsi aktiivisesti tietoja verkosta.

– Tarkoitus on, että asiakkaat ottavat oppaan mukaansa ja laittavat talteen. Toisen oppaan voi viedä naapurille tai kaverille tuliaiseksi, kertoo kehittämispäällikkö Tua Kyrklund Kelan viestinnästä.

– Olemme lähettäneet opasta myös terveysasemille, sosiaalitoimistoille, apteekeille, TE-toimistoille ja TYP-pisteisiin. Toivomme kumppanien laittavan oppaita esille yhteisiä asiakkaitamme varten.

Lisätietoja asiakkaille

www.kela.fi/elamassa ja toimitus@kela.fi