Kelan vakuutuspiirien määrä Etelä-Pohjanmaalla vähenee

Kela tiedottaa 24.9.2004 Kelan vakuutuspiirien määrä Etelä-Pohjanmaalla vähenee Kelan Ilmajoen vakuutuspiiri lakkautetaan ensi vuoden alussa ja siihen kuuluvat kunnat yhdistetään Seinäjoen ja Kyrönjoen vakuuutuspiireihin Kelan hallitus päätti kokouksessaan 23.9. lakkauttaa Ilmajoen vakuutuspiirin, johon kuuluvat Kurikan kaupunki sekä Ilmajoen ja Jalasjärven kunnat. 1.1.2005 alkaen Kurikan kaupunki liitetään Kelan Kyrönjoen vakuutuspiiriin ja Ilmajoki sekä Jalasjärvi Seinäjoen vakuutuspiiriin. Toimistojen määrä säilyy entisellään. Vakuutuspiirien yhdistäminen on osa Kelan strategiaa, jonka tavoitteena on palvelujen säilyttäminen ja parantaminen eri puolilla maata. Vakuutuspiirejä yhdistämällä suurennetaan niiden kokoa niin, että kussakin vakuutuspiirissä on riittävästi asiantuntemusta eri etuuksien hoitamiseen. Seinäjoen vakuutuspiiristä tulee yhdistämisen jälkeen yli 83 000 asukkaan piiri, johon kuuluvat Seinäjoen kaupunki sekä Ilmajoen, Jalasjärven, Nurmon ja Ylistaron kunnat. Vakuutuspiirin toimistot ovat jatkossakin Seinäjoella, Ilmajoella, Jalasjärvellä ja Ylistarossa ja niissä työskentelee yhteensä 49 toimihenkilöä. Kyörönjoen vakuutuspiiriin kuuluvat 1.1.2005 alkaen Kauhajoen ja Kurikan kaupungit sekä Isonjoen, Isonkyrön, Jurvan, Karijoen, Laihian, Teuvan ja Vähänkyrön kunnat, joiden yhteinen asukasmäärä on vajaat 58 000. Piirin toimistot sijatisevat Kauhajoella, Kurikassa, Isossakyrössä, Jurvassa, Laihialla ja Teuvalla, ja niissä on yhteensä 38 toimihenkilöä. Lisätietoja Kelan hallituksen puheenjohtaja Rauno Saari, puh. 020 5172002 Hallituksen sihteeri, osastopäällikkö Juhani Rantamäki, puh. 040 758 1293 Länsi-Suomen vakuutusalue, Seinäjoki, aluejohtaja Ritva Heinonen, puh. 020 435 5200 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/24/20040924BIT00150/wkr0001.pdf