Lasten reumakuntoutukseenvalittiin uudet palveluntuottajat

​Reumaa sairastavien lasten ja nuorten kuntoutuksen järjestäjiksi on valittu Reumaliiton Kuntoutumiskeskus Apila ja Kuntoutus ORTON.

Kela on tehnyt reumaa sekä muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavien lasten ja nuorten yksilöllistä kuntoutusjaksoa koskevat hankinnat ajalle 30.6.2010–31.12.2011. Palvelun toteuttavat Reumaliiton Kuntoutumiskeskus Apila ja Kuntoutus ORTON Oy. Asiakas valitsee kuntoutusjaksonsa näiltä palveluntuottajilta.

Apila on sitoutunut antamaan vuosittain palveluja 150 asiakkaalle ja ORTON 300 asiakkaalle. Molemmat palveluntuottajat palvelevat myös ruotsiksi.

Kela on uudistanut myös lasten ja nuorten reumakuntoutuksen yksilöjaksojen sisältöä. Lasten ja nuorten yksilölliseen kuntoutusjaksoon ei kuulu hoitotoimenpiteitä. Uusissa palveluissa on vahvistettu lapsen ja nuoren sekä hänen perheensä osallistumista kuntoutuksen suunnitteluun ja tavoitteiden asettamiseen. Myös yhteistyötä kuntoutuksen palveluntuottajan ja hoidosta vastaavan terveydenhuollon tahon kanssa on tiivistetty.

Lisätietoja:
Kelan kuntoutusryhmä,