Keliberin ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi suunnitellut osakeannit

Keliber Oy on tänään 11.7.2022 pitänyt ylimääräisen yhtiökokouksen, jossa käsiteltiin Sibanye Stillwater Limitedin kanssa neuvoteltua rahoitusjärjestelyä ja päätettiin siihen kuuluvasta kahdesta osakeannista.

Ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi suunnatun osakeannin Sibanye-Stillwaterille, joka merkitsee Keliberin uusia osakkeita lähes 146 miljoonalla eurolla ja saavuttaa samalla osakassopimuksen mukaisesti enemmistöosuuden Keliberissä.

Lisäksi ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi kaikille osakkeenomistajille suunnatun osakeannin, jossa lasketaan liikkeeseen yhtiön uusia osakkeita noin 104 miljoonan euron edestä. Sibanye-Stillwaterin lisäksi osakeantiin voivat osallistua ne nykyiset osakkeenomistajat, jotka eivät myy osakkeitaan Sibanye-Stillwaterille tämän 30.6.2022 tekemän vapaaehtoisen ostotarjouksen perusteella. Keliberin toiseksi suurin omistaja Suomen Malmijalostus Oy valmistelee osallistumistaan rahoitusjärjestelyyn.

Hannu Hautala, toimitusjohtaja, Keliber Oy, puh. 040 712 2432
Markus Kivimäki, varatoimitusjohtaja, Keliber Oy, puh. 050 349 5687

Keliber on suomalainen kaivos- ja akkukemikaaliyhtiö, jonka tavoitteena on tuottaa vastuullisesti akkulaatuista litiumhydroksidia kasvaville litiumakkumarkkinoille omasta malmista vuonna 2024. www.keliber.fi