Mika Seitovirta nimitetty Sibanye-Stillwaterin Euroopan-johtajaksi

Keliberin hallituksen puheenjohtaja Mika Seitovirta on nimitetty Sibanye-Stillwaterin Euroopan alueen johtajaksi tittelillä Chief Regional Officer: Europe. Sibanye-Stillwater on Keliberin suurin osakkeenomistaja.

Englanninkielinen tiedote löytyy liitteenä pdf-muodossa ja Sibanye-Stillwaterin www-sivulta

Mika Seitovirran nimitys seuraa Sibanye-Stillwaterin kasvustrategiaa, joka keskittyy akkumetalleihin ja vihreisiin ratkaisuihin ensisijaisesti Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Mikan asiantuntemus ja kokemus antavat Sibanye-Stillwaterille hyvät edellytykset kasvaa Euroopan akkumateriaalien toimitusketjussa. Yhtiö on investoinut hiljattain Suomeen (Keliber) ja Ranskaan (Sandouville).

Mikalla on laaja kansainvälinen kokemus, ja hän on ollut useissa johtotehtävissä eri teollisuuden aloilla globaaleissa yhtiöissä. Parhaillaan hän toimii Keliber Oy:n, K. Hartwall Oy Ab:n ja Metroauto Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Hän on aiemmin toiminut Outokumpu Oyj:n, Glaston Oyj:n ja Hartwall/Scottish & Newcastlen toimitusjohtajana. Lisäksi Mika työskentelee parhaillaan Senior Advisor ja Executive Coach -rooleissa Boston Consulting Groupissa. Mikan huomattava kokemus eurooppalaisesta autoteollisuudesta – eri tehtäviä Volvossa yli vuosikymmenen ajan – ja terästuotannosta tulee olemaan keskeistä Sibanye-Stillwaterin kasvattaessa akkumetallien liiketoimintaansa Euroopassa.

CEO, Neal Froneman kommentoi nimitystä: “Olemme ilahtuneita saadessamme Mikan kaltaisen kokeneen johtajan toteuttamaan strategiaamme Euroopassa. Mikan johdolla Euroopan organisaatiomme vahvistaa ja vauhdittaa läsnäoloamme akkumetallien markkinoilla."

Lisätietoja antavat:
Mika Seitovirta, hallituksen puheenjohtaja, Keliber
Chief Regional Officer: Europe, Sibanye-Stillwater, puh. 050 568 7715

James Wellsted, Head of Investor Relations, Sibanye-Stillwater, tel: +27 (0) 83 453 4014

Keliber on suomalainen kaivos- ja akkukemikaaliyhtiö, jonka tavoitteena on tuottaa vastuullisesti akkulaatuista litiumhydroksidia kasvaville litiumakkumarkkinoille omasta malmista vuonna 2024.

www.keliber.fi