Videotaltiointi litiumkemiantehtaan ympäristövaikutusten arvioinnista

Keliber Oy ("Keliber") on jättänyt Kokkolan litiumkemiantehtaan (”kemiantehdas”) ympäristövaikutusten arviointiselostuksen (”YVA-selostus”) viranomaiskäsittelyyn maaliskuussa 2020. Ympäristövaikutusten arviointiprosessiin (”YVA-prosessiin”) kuuluu olennaisena osana lähialueen asukkaiden ja mahdollisella vaikutusalueella olevin muiden toimijoiden kuuleminen, joka sisältää osallistumisen ja vuorovaikutuksen.

Koronapandemiasta johtuen tavanomainen avoin yleisötilaisuus on jouduttu perumaan ja kuvaus toiminnasta sekä toiminnan vaikutukset ympäristöön näytetään poikkeuksellisesti videotaltiointina.

Video on nähtävillä Keliberin verkkosivujen vastuullisuusosiossa sekä Ympäristöhallinnon verkkosivuilla.

Mielipiteesi on meille tärkeä. Voit jättää meille viestin liittyen Keliber Oy:n kemiantehtaan YVA-prosessiin verkkosivuillamme valitsemalla aiheeksi Kemiantehdas, Kokkola.

YVA-prosessiin voivat osallistua kaikki ne, joihin suunniteltu tuleva toiminta voi vaikuttaa.

Kari Wiikinkoski, Keliber Oy, ympäristöpäällikkö puh. 050 375 3204