Kemira investoi miljoonia euroja vedenkäsittelykemikaalien tuotannon laajennukseen Isossa-Britanniassa

Kemira Oyj, Lehdistötiedote, 27.11. 2023 klo 10.00

Kemira laajentaa merkittävästi vedekäsittelyssä käytettävien rautasulfaattikemikaalien tuotantokapasiteettia Ison-Britannian Goolen tuotantolaitoksessaan. 70 000 tonnin kapasiteettilaajennus vastaa kysynnän kasvuun, joka johtuu uusien ja tiukempien fostorin ja muiden ravintoaineiden poistoon liittyvien ympäristömääräysten voimaantulosta.  Uusi kapasiteettilaajennus otettaneen käyttöön kolmannen kvartaalin aikana vuonna 2025.

“Me tuemme asiakkaitamme tiukempien ympäristömääräysten noudattamisessa ja autamme heitä optimoimaan vedenkäsittelyssä käytettyjen kemikaalien määrän prosessin kaikissa vaiheissa. Tämä investointi mahdollistaa meille myös erityyppisten raaka-aineiden käyttämisen, joka entisestään vahvistaa tuotantokykyämme kysynnän kasvaessa. Olemme valmiita vastaamaan Iso-Britannian vedenkäsittelyasiakkaidemme tulevaisuuden tarpeisiin.” sanoo Wido Waelput, Industry & Water segmentin EMEA & APAC -alueiden kaupallinen johtaja, Kemirasta.

Kemira tuottaa tällä hetkellä vuosittain yli 350 000 tonnia vedenkäsittely- ja muita kemikaaleja neljässä Iso-Britannian tuotantolaitoksessaan Goolessa, Ellesmere Portissa, Teesportissa ja Bradfordissa. Kemira on investoinut merkittäväsit Goolen tuotantolaitokseen viime vuosina. Viimeisin laajennus valmistui vuonna 2021.

Wido Waelput, Senior Vice President, Commercial EMEA & APAC
Puh. + 49 1728 8434 96
E-mail: wido.waelput@kemira.com

Kemira on yksi maailman johtavista kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistavista yhtiöistä. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja palveluihin. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2022 Kemiran liikevaihto oli noin 3,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.kemira.fi