Kemira ja PA Consulting kehittävät uusiutuvia elintarvikepakkausten päällystemateriaaleja

Kemira Oyj, lehdistötiedote, 20.3.2024 klo 9.0

Kemira ja PA Consulting ovat aloittaneet strategisen yhteistyön, jonka tavoitteena on kehittää uusia, uusiutuviin raaka-aineisiin pohjautuvia elintarvikepakkausten päällystemateriaaleja. Kemiran tavoitteena on edistää kuitupohjaisten pakkausten käyttöä pakkausteollisuudessa, ja näin myös vähentää muovijätteen muodostumista. Uusi materiaali pohjautuu Kemiran yhteistyökumppani IFF:n kehittämään bioteknologiaprosessiin (Designed Enzymatic Biomaterial™), joka mahdollistaa uusiutuvien polymeerien tuotannon entsyymien avulla.

"Olemme innoissamme yhteistyöstä PA Consultingin kanssa. Sen myötä voimme entistä tehokkaammin hyödyntää uusiutuvien pakkausmateriaalienmahdollisuuksia ja uutta tuotantoteknologiaa. Sitoudumme yhdessä edistämään kestävien elintarvikepakkausten kehittämistä ja koko toimialan muutosta kohti vastuullisempaa ja kestävämpää tulevaisuutta,” sanoo Sampo Lahtinen, Senior Vice President, Growth Accelerator, Kemira Oyj.

"On hienoa tehdä yhteistyötä Kemiran kanssa ja tukea tämän uuden kasvumarkkinan kehittämistyötä. PA Consulting tuo yhteistyöhön materiaalitieteiden ja markkinastrategian asiantuntijuutta auttaaksemme Kemiraa kehittämään uusia päällysteratkaisuja tulevaisuuden pakkauksiin," toteaa Teknologia ja kehitysasiantuntija David Russell PA Consultingista.

Sampo Lahtinen, SVP Growth Accelerator, Kemira Oyj

Puh. +358 40 516 2204

PA Consulting uskoo nerokkuuden voimaan rakentaa positiivista tulevaisuutta ihmiskunnalle. Olemme globaali innovaatio- ja muutoskonsulttitoimisto, jonka tiimissä on yli 4000 strategia, keksijää, suunnittelijaa, konsulttia, digitaalista asiantuntijaa, tiedemiestä, insinööriä ja teknologia-asiantuntijaa. Meillä on myös syvää osaamista kuluttaja- ja tuotantotaloudessa, puolustus- ja turvallisuusteollisuudessa, energia-alalla, taloudellisissa palveluissa, julkisen sektorin, liikenteen ja terveydenhuollon palveluissa. Tiimimme toimivat globaalisti toimipaikoissamme Iso-Britanniassa, Irlannissa, Yhdysvalloissa, Pohjoismaissa ja Hollannissa.