Kemira on saanut päätökseen Noritin Iso-Britannian reaktivaatiotoimintojen hankinnan

Kemira Oyj, Lehdistötiedote, 3.9.2024 klo 9.00

Kemira on saanut päätökseen Noritin reaktivaatioliiketoiminnan, Purton Carbons Limitedin, hankinnan Iso-Britanniassa. Kauppa julkaistiin 1.7.2024 ja yrityskauppa on Kemiran ensimmäinen askel aktiivihiilimarkkinoilla ja mikroepäpuhtauksien poistossa.

Yrityskauppa sisältää uudelleenaktivointilaitoksen Purtonissa, Iso-Britanniassa. Uudelleenaktivointi on menetelmä, jolla regeneroidaan rakeisia tai pellettimuotoisia aktiivihiiliä, mikä mahdollistaa niiden uudelleenkäytön. Reaktivointilaitos tuottaa vihreää reaktivoitua hiiltä juomavesi- ja elintarvikesovelluksiin ja keltaista reaktivoitua hiiltä muihin kuin elintarvikesovelluksiin. Ostetun laitoksen liikevaihto vuonna 2023 oli joitakin miljoonia euroja. Yhdeksän työntekijää siirtyy Kemiralle osana kauppaa.

Puh.  040 838 0709

Media: