Kemira Oyj: Nimitystoimikunnan kokoonpano

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 7.6.2022 klo 13.00

Kemira Oyj: Nimitystoimikunnan kokoonpano

Kemira Oyj:n yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nimitystoimikunta koostuu yhtiökokousta edeltävän kalenterivuoden 31.5. omistustilanteen mukaan neljän suurimman osakkeenomistajan edustajista sekä Kemira Oyj:n hallituksen puheenjohtajasta asiantuntijajäsenenä.

Kemira Oyj:n nimitystoimikunta koostuu 31.5.2022 mukaisen omistustilanteen perusteella seuraavien osakkeenomistajien edustajista: Oras Invest Oy, Solidium Oy, Impax Asset Management plc ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Neljän suurimman osakkeenomistajan edustajina nimitystoimikunnassa ovat:

-          Ville Kivelä, sijoitusjohtaja, Oras Invest Oy

-          Pauli Anttila, sijoitusjohtaja, Solidium Oy

-          Lisa Beauvilain, Head of ESG & Sustainability, Executive Director, Impax Asset Management plc

-          Annika Ekman, osakejohtaja, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen

sekä asiantuntijajäsenenä Matti Kähkönen, hallituksen puheenjohtaja, Kemira Oyj.

Kemira Oyj:n nimitystoimikunnan tehtävänä on vuosittain

-          yhtiökokoukselle tehtävän hallituksen jäseniä koskevan ehdotuksen valmistelu;

-          yhtiökokoukselle tehtävän hallituksen jäsenten palkitsemisasioita koskevan ehdotuksen valmistelu;

-          hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaiden etsiminen; sekä

-          yhtiökokoukselle tehtävän hallituksen jäseniä ja jäsenten palkitsemisasioita koskevien ehdotusten esittely.

Puh. 040
 838 0709

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.kemira.fi