Kemira Oyj: Petri Castrén on nimitetty väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi

Kemira Oyj, Pörssitiedote,18.7.2023 klo 8.05

Kemira Oyj: Petri Castrén on nimitetty väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi

Kuten aiemmin tänään on tiedotettu, Kemiran hallitus ja toimitusjohtaja Jari Rosendal ovat sopineet, että Jari Rosendal jättää Kemira Oyj:n toimitusjohtajan tehtävät viimeistään vuoden 2024 aikana. Kemiran hallitus on päättänyt käynnistää toimitusjohtajan seuraajahaun.

Kemira tiedotti 11.7.2023, että Jari Rosendal on toistaiseksi sairauslomalla. Kemiran hallitus on nimittänyt Petri Castrénin väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 18.7.2023 alkaen. Hän toimii väliaikaisena toimitusjohtajana toistaiseksi kunnes Jari Rosendal palaa töihin tai kunnes uusi toimitusjohtaja aloittaa. Petri Castrén on ollut Kemiran talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2013 lähtien. Hän jatkaa talousjohtajana uuden tehtävänsä ohella.

“Kemiran hallitus haluaa varmistaa yhtiön vastuullisen ja kannattavan kasvustrategian sujuvan toteuttamisen. Petri soveltuu hyvin tähän väliaikaiseen tehtävään, sillä hänellä on pitkä johtamiskokemus ja hän tuntee syvällisesti Kemiran liiketoiminnan,” sanoo Matti Kähkönen, Kemiran hallituksen puheenjohtaja.

Kemira Oyj:n lakiasiainjohtaja, toimitusjohtajan sijainen Jukka Hakkila hoiti Kemiran toimitusjohtajan tehtäviä 11.-17.7.2023 perustuen Kemiran yhtiöjärjestyksen mukaiseen sijaisjärjestelyyn.

Matti Kähkönen, hallituksen puheenjohtaja, Kemira Oyj
(yhteydenotot: Terhi Kivinen, viestintäjohtaja, Kemira Oyj
Puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@kemira.com)

Sijoittajayhteydenotot: Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja, Kemira Oyj