Kemira Oyj:n hallitus on päättänyt perustaa rajoitetun osakepalkkio-ohjelman

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 15.12.2023 klo 17.30

Kemira Oyj:n hallitus on päättänyt perustaa rajoitetun osakepalkkio-ohjelman

Kemiran hallitus on päättänyt perustaa rajoitetun osakepalkkio-ohjelman.

Rajoitetun osakepalkkio-ohjelman tarkoituksena on toimia täydentävänä osakepohjaisena kannustinjärjestelmänä yhdistämällä osakkeenomistajien ja järjestelmään osallistuvien henkilöiden tavoitteet Kemiran arvon nostamiseksi sekä sitouttaa osallistujat Kemiraan. Rajoitettua osakepalkkio-ohjelmaa voidaan käyttää sitouttamistarkoituksessa erityisesti rekrytointitilanteissa. Ohjelman ehdot mahdollistavat ohjelman käytön erityisharkinnalla myös sitouttamistilanteissa.

Rajoitettu osakepalkkio-ohjelma on jatkuva. Hallitus hyväksyy kullekin kalenterivuodelle vuosittaisen osakekiintiön, joka voidaan myöntää kunkin vuoden aikana rajoitetun osakepalkkio-ohjelman mukaisesti. Vuosittaisella kiintiöllä viitataan osakkeiden nettomäärään, minkä lisäksi maksetaan verojen kattamiseen tarvittava rahaosuus. Vuoden aikana tarjottavien osakkeiden kokonaismäärä ei voi ylittää hallituksen hyväksymää kiintiötä.

Ohjelma tarjoaa osallistujille mahdollisuuden saada ennalta määrätty määrä yhtiön osakkeita tietyn sitouttamisajan jälkeen, joka voi vaihdella kahdestatoista (12) neljäänkymmeneen (40) kuukauteen hallituksen päätöksellä.

Rajoitettuun osakepalkkio-ohjelmaan ei sovelleta ansaintakriteerejä ja osakepalkkion toimittaminen on ehdollinen työsuhteen jatkumiselle.

Rajoitettu osakepalkkio-ohjelma 2024

Rajoitetun osakepalkkio-ohjelman perusteella luovutettavien osakkeiden enimmäismäärä vuonna 2024 on 70 000 Kemiran osaketta. Lisäksi mukana on rahaosuus, joka on tarkoitettu kattamaan palkkiosta aiheutuvat verot ja veronluonteiset kulut.

Rajoitetun osakepalkkio-ohjelman lisäksi Kemiralla on toinen, pitkän aikavälin osakepohjainen kannustinjärjestelmä. Lisätietoa tästä pitkän aikavälin kannustinjärjestelmästä voi lukea 16.12.2021 julkaistusta pörssitiedotteesta.

Puh.  040 838 0709

Kemira on yksi maailman johtavista kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistavista yhtiöstä. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja palveluihin. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2022 Kemiran liikevaihto oli noin 3,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.kemira.fi