Kemira Oyj:n osakepohjainen kannustinjärjestelmä - suunnattu osakeanti

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 4.3.2022 klo 10.00

Kemira Oyj:n osakepohjainen kannustinjärjestelmä - suunnattu osakeanti

Kemira Oyj:n hallitus on 10.2.2022 päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista yhtiön vuosien 2019-2023 osakepohjaisen kannustinjärjestelmän puitteissa ansaittujen osakkeiden maksamiseksi.

Osakeannissa on 4.3.2022 luovutettu 221 128 yhtiön hallussa olevaa Kemira Oyj:n osaketta vastikkeetta osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään kuuluville 76 avainhenkilöille 2019-2021 ansaintajaksolta järjestelmän ehtojen mukaisesti. Ohjelman perustamisesta ja sen keskeisistä ehdoista on kerrottu 21.12.2018 julkaistussa pörssitiedotteessa

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 24.3.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 1 993 945 omaa osaketta.

Puh. 040 838 0709

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.kemira.fi