Kemira päivittää pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteitaan – uudet tavoitteet kuvastavat Kemiran halukkuutta kasvaa kannattavasti ja parantunutta kannattavuutta

Kemira Oyj, pörssitiedote, 25.9.2024 klo 14.00

Kemiran hallitus on hyväksynyt yhtiön päivitetyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet, jotka tulevat voimaan heti. Kemira tavoittelee yli 4 %:n keskimääräistä vuotuista orgaanista liikevaihdon kasvua (aiempi tavoite: markkinoita nopeampi liikevaihdon kasvu) ja tavoite operatiiviselle käyttökateprosentille on nostettu 18–21 %:iin (aiemmin 15–18 %). Operatiivinen sijoitetun pääoman tuotto (ROCE) yli 16 % on lisätty uudeksi, kolmanneksi tavoitteeksi.

Kemiran päivitetyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet ovat:
- Keskimääräinen vuotuinen orgaaninen liikevaihdon kasvu yli 4 % (aiemmin: markkinoita nopeampi liikevaihdon kasvu)
- Operatiivinen käyttökateprosentti 18–21 % (aiemmin: 15–18 %)
- Operatiivinen sijoitetun pääoman tuotto, (ROCE), yli 16 %

Kemiran osinkopolitiikka on ennallaan. Kemiran tavoitteena on jakaa kilpailukykyistä ja ajan myötä kasvavaa osinkoa.

Kemira järjestää Pääomamarkkinapäivän huomenna torstaina 26.9. Kemira kertoo tapahtumassa strategiansa seuraavista vaiheista sekä päivitetyistä pitkän aikavälin  taloudellisista tavoitteistaan. Tiedot Pääomamarkkinapäivän webcast-lähetyksestä löytyvät verkkosivulta: kemira.com/sijoittajat. Tapahtuman esitykset julkaistaan samalla sivulla ennen tilaisuutta.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
Puh. 040 838 0709