S-ryhmä rakentaa valtakunnallista sähköautojen latausverkostoa Kempowerin latureilla

Report this content

Liikenteen sähköistäminen etenee Suomessa ison harppauksen. S-ryhmän tavoitteena on rakentaa vuosien 2021–2024 aikana koko maan kattava sähköautojen latausverkosto.

– Meille on suuri luottamuksen osoitus, että saamme olla mukana tässä projektissa. Tämä on meille mieluinen ja ainutlaatuinen hanke – ja ainutlaatuinen myös koko Suomen mittakaavassa. Tämän mittaluokan latausverkosto on maailmanlaajuisestikin iso projekti, Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki toteaa.

– Rakennamme ensimmäiset ABC-latauspisteet suurimpien toimipaikkojemme kuten Prismojen, hotellien ja ABC-liikennemyymälöiden yhteyteen kahden seuraavan vuoden kuluessa ja siitä etenemme kohti pienempiä toimipaikkoja. Koko verkosto toimii saman ABC-lataus-brändin alla, kehitysjohtaja Tiina Viksten ABC-ketjuohjauksesta kertoo.

ABC-latauksen tavoitteena on olla asiakaskokemuksen ja luotettavuuden näkökulmasta markkinoiden johtava latauspalvelun tarjoaja.

– Tähän päästään markkinoiden parhailla laitteilla, helpolla, nopealla ja mukavalla asioinnilla sekä kilpailukykyisellä hinnalla, jonka päälle kertyy Bonusta, kuten kaikista S-ryhmästä tehtävistä ostoksista, Viksten jatkaa.

Yksi helppouden kulmakivi on ABC-mobiili, joka toimii sähkölatauksen käyttöliittymänä ja integroituu Kempowerin latausinfrastruktuuriin. Sovellusta käyttää jo useampi satatuhatta asiakasta, joten valmiina on laaja, tyytyväisten asiakkaiden verkosto.

Liikenteen sähköistyminen etenee suomalaisella osaamisella

ABC-latausverkosto rakennetaan yhdessä suomalaisen, Lahdessa toimivan Kempowerin kanssa.

– Olemme iloisia, että kumppanimme on kotimainen toimija, kuten mekin. Olennaista on tietysti myös se, että Kempowerin laitteet ovat toiminnoiltaan markkinoiden parhaita ja mahdollistavat tavoitteemme parhaasta asiakaskokemuksesta, Tiina Viksten painottaa.

Kempower Oy:ssä koko maan kattavan latauspisteverkoston suunnitteleminen ja käytännön toteuttaminen yhdessä S-ryhmän ja sen eri toimijoiden kanssa otetaan suurena luottamuksen osoituksena.

– Yhteistyöllä varmistetaan helppo ja sujuva sähköinen liikkuminen sekä pienennetään hiilijalanjälkeä ja kaupunkiliikenteen hiukkaspäästöjä. Olemme kotimaisena, pitkät perinteet omaavana teknologiayhtiönä mahdollistamassa sähköisen liikenteen ulottamisen jokaisen suomalaisen arkeen luoden siitä uuden normaalin – puhtaamman ja vihreitä arvoja tukevan sähköisen liikkumisen nykyisille ja tuleville sukupolville, Kempower Oy:n toimitusjohtaja Tomi Ristimäki sanoo.

ABC-ketjun arvion mukaan Suomen autokannan koko on noin 3 miljoonaa henkilöautoa vuonna 2030. Sähköautoja tai ladattavia hybridejä arvioidaan olevan Suomessa tuolloin yli 500 000. Kasvava ladattava sähköautokanta edellyttää huomattavasti nykyistä laajempaa ja saavutettavampaa latausverkostoa. Näkyvin muutos tulevaisuudessa on siis sähköisen liikenteen kasvu, mutta tulevaisuus tuo liikenteeseen myös muita uusia käyttövoimia.

Lisätietoja:
Tomi Ristimäki, CEO, Kempower Oy, tomi.ristimaki@kempower.com, p. 044 289 9815

S-ryhmä

S-ryhmä on asiakkaiden omistama suomalainen vähittäiskaupan ja palvelualan yritysverkosto, jolla on Suomessa yli 1 800 toimipaikkaa ja lähes 40 000 työntekijää. S-ryhmä tarjoaa marketkaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan, matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä rautakaupan palveluita. Lisäksi asiakasomistajille on tarjolla kattavat S-Pankin pankkipalvelut. Lisätietoa S-ryhmästä: https://s-ryhma.fi/tietoa-meista.

Kempower

Kempower Oy suunnittelee, valmistaa ja kaupallistaa vaativimmissakin olosuhteissa toimivien sähköautojen ja koneiden latausratkaisuja ja -palveluita. Latausjärjestelmät on suunniteltu ja valmistettu Lahdessa. Yritys kuuluu Kemppi Groupiin ja jatkaa omalta osaltaan 70 vuoden menestystarinaa DC‑virtalähteiden valmistamisessa ja niiden kehittämisessä. Lisätietoa Kempowerista: kempower.com, LinkedIn ja YouTube.