Kalle Suurpäästä Kempin toimitusjohtaja

KEMPPI     LEHDISTÖTIEDOTE     3.4.2024   klo 10.45

Kalle Suurpäästä Kempin toimitusjohtaja

Kemppi Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Kalle Suurpää (49). Suurpää aloittaa roolissaan 1.8.2024. Kempille Suurpää siirtyy Valmet Oyj:stä, jossa hän on toiminut Venttiiliohjaimet ja toimilaitteet liiketoimintayksikön johtajana. Ennen liittymistään Valmet Oyj:lle Suurpää työskenteli Neles Oy:ssä johtoryhmän jäsenenä vastavissa tehtävissä sekä Metso Flow Controlissa tuotekeitys- ja teknologiajohtajana. Hänellä on myös laaja kokemus tuote- ja teknologiakehitysjohtotehtävistä Nokialla.

”Olemme iloisia saadessamme toivottaa Kallen tervetulleeksi Kemppi-tiimiin. Hänen laaja-alainen johtamis- ja liiketoimintaosaamisensa, sekä vahva ymmärrys teknisten-, kaupallisten ja strategisten haasteiden menestyksekkäästä ratkaisemista tuovat merkittävää lisäarvoa Kemppiin. Hän on tottunut operoimaan kansainvälisissä ympäristöissä ja tuntee hyvin jakelijamyynnin lainalaisuuksia. Kalle on määrätietoinen, strateginen ja analyyttinen – kaikki ominaisuuksia, joita Kemppi arvostaa ja tarvitsee seuraavan kasvupyrähdyksen aikaansaamiseksi”, kommentoi Kemppi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Teresa Kemppi-Vasama.

”Otan toimitusjohtajan roolin Kempillä vastaan innostuneena. Kemppi edustaa minulle oman alansa todellista teknologiajohtajaa, jolla on hieno historia ja erinomaiset kasvumahdollisuudet kansainvälisellä hitsausalan markkinapaikalla. Kemppi on kuuluisa innovatiivisista ja käyttäjälähtöisistä tuotteistaan, jotka ovat vieneet koko toimialaa harppauksin eteenpäin. On hienoa päästä johtamaan 75-vuotiasta Kemppiä sen seuraavaan kehitysvaiheeseen”, sanoo Kalle Suurpää.

Katri Sahlman jatkaa väliaikaisen toimitusjohtajana siihen asti kunnes Kalle aloittaa roolissaan.

Lisätietoja:                                                                                                                                                                                          Teresa Kemppi-Vasama
Hallituksen puheenjohtaja, Kemppi Oy                                                                                                                                                  Puh. 0408384202

Tanja Eskolin
Johdon assistentti, Kemppi Oy
tanja.eskolin@kemppi.com

Kemppi on kaarihitsausteollisuuden muotoilujohtaja. Olemme sitoutuneet parantamaan hitsauksen laatua ja tuottavuutta valokaaren jatkuvalla kehittämisellä ja työskentelemällä vihreämmän ja tasa-arvoisemman maailman puolesta. Kemppi toimittaa vastuullisia tuotteita, digitaalisia ratkaisuja ja palveluita ammattilaisille teollisuushitsausyrityksistä yksittäisiin urakoitsijoihin. Tuotteiden käytettävyys ja luotettavuus ovat ohjenuoramme. Kokenut kumppaniverkostomme kattaa yli 70 maata, jotta sen asiantuntemus on aina paikallisesti saatavilla. Kempin pääkonttori sijaitsee Lahdessa ja liikevaihtomme vuonna 2023 oli 209 miljoonaa euroa. Työllistämme lähes 800 asiantuntijaa 16 maassa.