Kemppi aloittaa yt-neuvottelut koronatilanteesta johtuen

Kemppi käynnistää koko Kemppi Oy:n ja Kemppi Group Oy:n henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut koronavirukseen liittyvien heikentyneiden markkinanäkymien johdosta. Neuvotteluilla haetaan keinoja sopeuttaa toimintaa nopeasti maailmanlaajuiseen muuttuneeseen talous- ja markkinatilanteeseen.

Neuvotteluesitys koskee enintään 90 päivän lomautuksia, mutta ensisijaisena tarkoituksena on hakea erilaisia joustavia ratkaisuja tilanteeseen sopeutumiseksi ja jatkuvuuden turvaamiseksi.

Neuvottelut alkavat 23.3. ja ne pyritään saamaan päätökseen 6.4.2020. Neuvottelujen aikana sovitaan tarkemmin aikataulusta, jolloin mahdolliset lomautukset käynnistyisivät.

Tällä hetkellä Kempin tuotanto ja molemmat Lahden tehtaat ovat toiminnassa normaalisti. Lahden toimitiloihin on asetettu vierailukielto, henkilökunnan matkustus on kielletty ja pääosa toimihenkilöistä on siirtynyt etätöihin maanantaista lähtien.

Ville Vuori
CEO, Kemppi Oy
t. 0400 369438
ville.vuori@kemppi.com

Kemppi on hitsausalan edelläkävijä. Kehitämme älykkäitä laitteita, hitsaustuotannon hallintaohjelmistoja ja näitä tukevia asiantuntijapalveluja niin vaativiin teollisiin sovelluksiin kuin kuluttajan tarpeisiin. Haluamme tarjota ratkaisuja, joilla asiakkaamme voivat parantaa hitsaustuotantonsa arvoa merkittävästi. Kemppi konsernin liikevaihto on yli 150 miljoonaa euroa ja pääkonttorimme sijaitsee Lahdessa. Työllistämme yli 800 hitsausalan asiantuntijaa 17 maassa. Lisäksi partneriverkostomme tarjoaa paikallista asiantuntemusta asiakkaidemme käyttöön yli 60 maassa.

www.kemppi.fi