• Kemppi Oy/

Kemppi juhlii suomalaista osaamista Suomen itsenäisyyden juhlavuoden Made by Finland -kampanjassa

Kemppi on mukana Made by Finland -kampanjassa, joka on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja.

-                    Meille suomalainen työ merkitsee osaamista ja laatua, mutta ennen kaikkea uudistuskykyä ja innovatiivisuutta. Olemme uudistaneet kansainvälisen hitsaustoimialan logiikkaa jo 65 vuotta. Aiomme viedä osaamistamme rohkeasti maailmanlaajuisille markkinoille myös tulevaisuudessa, Teresa Kemppi-Vasama, Kempin hallituksen puheenjohtaja kommentoi.

Kemppi on kansainvälisesti toimiva perheyritys, jonka juuret ovat Suomessa. Yritystä johtaa kolmas sukupolvi ja sen pääkonttori, tuotekehitys ja kaksi tehdasta sijaitsevat Lahden Okeroisissa. Kemppi on hitsausalan tiennäyttäjä, joka on vuosien varrella muuttanut koko toimialan logiikkaa esittelemällä suomalaisia innovaatioita maailmalle.

-        Neljäkymmentä vuotta sitten kehitimme sittemmin alan standardiksi muuttuneen invertterivirtalähdeteknologian. 1993 siirryimme ensimmäisenä maailmassa analogisesta digitaaliseen hitsaustekniikkaan, jonka jälkeen olemme mullistaneet hitsauksen laadunhallinnan universaalilla pilvipalveluohjelmistolla. 2016 esittelimme teollisen internetin mahdollisuuksia hyödyntävän MIG-hitsaussysteemin”, Teresa Kemppi-Vasama jatkaa.

Kempin oma elektroniikkatehdas on Suomen suurin. Yhdessä kokoonpanotehtaan kanssa se on takuu siitä, että jokainen Suomessa myytävä Kemppi-kone on sekä kehitetty että valmistettu Suomessa.

Made by Finland juhlii Suomen suurta juhlavuotta, rohkaisee tuntemaan ylpeyttä monimuotoista suomalaista työtä kohtaan ja kertoo, millaisella työllä suomalaista hyvinvointia rakennetaan. Se kutsuu kaikki suomalaiset kertomaan ja keskustelemaan omasta työstään ja tulee pitämään sisällään vuoden aikana muun muassa monipuolisia tapahtumia ja tilaisuuksia, valtakunnallisen Avoimet ovet -tapahtuman, Klaus Härön ohjaaman Seuraavat sata vuotta -filmin ja suomalaista työtä käsittelevää tutkimusta.

Teresa Kemppi-Vasama, hallituksen puheenjohtaja, Kemppi Oy, p. 044 2899 214, teresa.kemppi-vasama@kemppi.com

Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi

Kemppi on hitsausalan edelläkävijä. Kehitämme älykkäitä laitteita, hitsaustuotannon hallintaohjelmistoja ja näitä tukevia asiantuntijapalveluja niin vaativiin teollisiin sovelluksiin kuin kuluttajan tarpeisiin. Haluamme tarjota ratkaisuja, joilla asiakkaamme voivat parantaa hitsaustuotantonsa arvoa merkittävästi. Kempin liikevaihto on yli 110 miljoonaa euroa ja pääkonttorimme sijaitsee Lahdessa. Työllistämme yli 600 hitsauksen asiantuntijaa 17 maassa. Lisäksi partneriverkostomme tarjoaa paikallista asiantuntemusta asiakkaidemme käyttöön yli 60 maassa. www.kemppi.com

Made by Finland -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan. www.madebyfinland.fi