Kemppi Oy ja Kemppi Group Oy aloittavat muutosneuvottelut

KEMPPI     LEHDISTÖTIEDOTE     13.2.2024   13.15

Kemppi Oy ja Kemppi Group Oy aloittavat muutosneuvottelut

Kemppi Oy ja Kemppi Group Oy aloittavat muutosneuvottelut, joiden tavoitteena on konsernin kilpailukyvyn ja kustannustehokkuuden varmistaminen.

”Suunniteltavien toimenpiteiden taustalla ovat hitsausliiketoiminnan kilpailukyvyn ja kustannustehokkuuden varmistaminen pitkällä aikavälillä sekä kasvustrategian toteuttamisen edellytysten vahvistaminen”, kertoo Kemppi Oy:n vt. toimitusjohtaja Katri Sahlman.

Neuvotteluiden piirissä on yhteensä 445 henkilöä Suomessa. Yhtiöiden palveluksessa on maailmanlaajuisesti 790 henkilöä. Arvioitu henkilöstön vähentämistarve on enintään 40 henkilöä.

Katri Sahlman
Vt. Toimitusjohtaja, Kemppi Oy
Puh. 044 289 9678
katri.sahlman@kemppi.com

Kemppi on kaarihitsausteollisuuden muotoilujohtaja. Olemme sitoutuneet parantamaan hitsauksen laatua ja tuottavuutta valokaaren jatkuvalla kehittämisellä ja työskentelemällä vihreämmän ja tasa-arvoisemman maailman puolesta. Kemppi toimittaa vastuullisia tuotteita, digitaalisia ratkaisuja ja palveluita ammattilaisille teollisuushitsausyrityksistä yksittäisiin urakoitsijoihin. Tuotteiden käytettävyys ja luotettavuus ovat ohjenuoramme. Kokenut kumppaniverkostomme kattaa yli 70 maata, jotta sen asiantuntemus on aina paikallisesti saatavilla. Kempin pääkonttori sijaitsee Lahdessa ja liikevaihtomme vuonna 2022 oli 195 miljoonaa euroa. Työllistämme lähes 800 asiantuntijaa 16 maassa.