Kemptron Oy:n uusi toimitusjohtaja on valittu

Kemptron Oy, Lehdistötiedote 16.5.2024 klo 10.00

Kemppi Oy:n hallitus on valinnut Kemptron Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi Petri Suikkasen (51). Hän toimii tällä hetkellä terveysteknologiayhtiö Adamant Health Oy:n talousjohtajana (Director, Finance and Operations). Suikkanen aloittaa uudessa tehtävässä 1.8.2024.

Kemptron Oy on uusi yhtiö, joka perustetaan Kemppi Group -konserniin osittaisjakautumisen seurauksena Kemppi Oy:stä. Elektroniikkatuotanto ja sopimusvalmistus siirtyvät uuteen sisaryhtiöön, joka tunnetaan nimellä Kemptron Oy, 1. elokuuta 2024. Kesän aikana Petri perehdytetään tehtäviinsä Kemptronissa Kemppi Oy:n osittaisjakautumisprojektin yhteydessä, aloittaen 27. toukokuuta.

Ennen nykyistä tehtäväänsä Petri Suikkasella on ollut mittava ura talousjohtajana mm. Saimaa Group Oyssä ja Enics AG:ssa.

”Olemme erittäin iloisia toivottaessamme Petrin tervetulleeksi uuteen Kemptron-nimiseen yhtiöömme. Petri tuo mukanaan laajan kokemuksen johtamisesta ja liiketoiminnasta sekä vankkaa osaamista taloudellisten, kaupallisten ja strategisten asioiden menestyksellisestä ratkaisemisesta ja johtamisesta. Hänellä on myös merkittävää kokemusta kansainvälisistä toimintaympäristöistä, sillä hän on asunut ulkomailla useita vuosia. Lisäksi hänellä on vankkaa osaamista EMS (Electronics Manufacturing Services) -alalta, mikä on erityisen tärkeää, kun uuteen yhtiöömme luodaan uutta palvelukulttuuria ja EMS-toimintatapaa”, kertoo Kemppi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Teresa Kemppi-Vasama.

”Olen innoissani päästessäni rakentamaan kokonaan uutta yhtiötä alusta alkaen. Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus ja voin hyödyntää tässä tehtävässä miltei 20 vuoden aikana kerryttämääni EMS-osaamista sekä kokemustani liiketoiminnan eriyttämisestä ja kasvattamisesta itsenäiseksi menestyksekkääksi teollisuuselektroniikan toimijaksi. Kemptron tulee keskittymään mm. vaativaan tehoelektroniikkaan, josta Kemppi Group -konsernissa on vuosikymmenten kokemus. Hyödyntämällä näitä Kemppi Groupin -konsernin ja Kemppi Oy:n vahvuuksia ja osaamista sekä lisäämällä toimintaan EMS-liiketoiminnassa tarvittavia tekijöitä, lähdemme rakentamaan Kemptronista erikoistunutta EMS-toimijaa, joka tarjoaa palveluitaan teollisille OEM-asiakkaille”, sanoo Petri Suikkanen.

Teresa Kemppi-Vasama,

Hallituksen puheenjohtaja, Kemppi Oy