Kangasniemelle ABC-automaatti

Keskimaa Osk:n 24. ABC-automaattiasema rakennetaan kevään aikana Kangasniemelle. Uusi ABC-automaattiasema tulee sijoittumaan valtatien 13 varteen, Kangasniemen keskustan risteykseen. Asema on tarkoitus saada käyttöön juhannukseen mennessä.

Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen toteaa polttonestejakelun olevan päivittäistavarakaupan ohella Keskimaan asiakasomistajien peruspalvelu. Kangasniemen ABC-automaatti –investoinnin tarpeellisuutta on Keskimaassa arvioitu asiakasomistajien palvelun näkökulmasta. – Tehtävämme on tuottaa mahdollisimman hyviä palveluja ja etuja jäsenillemme, jotka ovat yhtä aikaa asiakkaitamme ja omistajiamme. Kangasniemellä on liki kolme tuhatta kotitaloutta, joista asiakasomistajiamme on 79,9 prosenttia. Heidän palvelujaan uusi ABC-automaatti parantaa merkittävästi, Tervanen perustelee. Polttonestejakelu on asiakasomistajien yksi eniten ja useimmin käyttämistä palveluista. – Meille on tullut vuosien varrella omilta sekä muiden osuuskauppojen asiakasomistajilta runsaasti toiveita ABC-polttonestejakelun saamisesta Kangasniemelle. Paikallisten asiakasomistajien lisäksi ABC Kangasniemi tulee palvelemaan ohikulkevaa liikennettä sekä Kangasniemen poikkeuksellisen suurta vapaa-ajan asutusta. Kesäisin S-Etukorttia käyttävien asiakasomistajien määrä kunnassa kaksinkertaistuu kesämökkiläisten ansiosta. ABC-automaatin rakennusurakasta vastaa sekä maanrakentamisen että jakelutekniikan asentamisen osalta alaan erikoistunut Asennusliike Lahtinen Oy. Hankkeen kokonaiskustannukset ovat noin 300 000 euroa. Rakentamaan päästään välittömästi, sillä ympäristö- ja rakennusluvat ovat saaneet lainvoiman. – Rakennusteknisenä erikoisuutena Kangasniemen ABC-automaattiin tehdään valmius neljännen polttonestelaadun käyttöönottoon. Varaudumme näin tulevaisuuden polttoaineratkaisuihin, Heikki Tervanen kertoo. Keskimaa on tehnyt Kangasniemen kunnan kanssa sopimuksen, jonka mukaan Keski-maalla on rakentamisvelvoite risteysalueen tontille. Nyt käynnistyvässä ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan ABC-automaatti. Sopimuksen mukaisesti Keskimaa tulee rakentamaan tontille myös noin tuhannen neliön liikekiinteistön, kun sopiva yhteistyökumppani hankkeeseen löytyy. Lisätietoja: toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764