Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti liikekiinteistön Vantaalta

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on 30.11.2018 tehdyllä kaupalla ostanut Kiinteistö Oy Porttisuontie 7 -nimisen kiinteistöosakeyhtiön koko osakekannan.

Vantaan Porttipuiston alueella sijaitsevan kohteen vuokrattava pinta-ala on noin 4800 m2 ja se on täyteen vuokrattu. Kiinteistö sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella Lahdentien ja Kehä III:n risteysalueella, Ikean myymälän välittömässä läheisyydessä.

– Rahastomme on jatkanut voimakasta kasvuaan. Syynä tähän on vaihtoehtoisten sijoitusten houkuttelevuus muun muassa hyvän tuotonmaksun ja pienemmän volatiliteetin johdosta verrattuna korko- ja osakesijoittamiseen. Pyrimme hankkimaan turvaavan ja hajautetun kiinteistösalkun, jonka vuokrattavuus ja arvonkehitys kestää erilaiset suhdanteet, kertoo johtaja Timo Rantala Fennia Varainhoidosta.

– Olen tyytyväinen, että kiinteistö saa hyvän ja vakavaraisen kotimaisen omistajan, toteaa Timo Lahtinen.

– Olemme tyytyväisiä pystyessämme uuden hankinnan myötä nostamaan rahastomme sijoitusastetta, hyvällä sijainnilla olevalla monikäyttäjäkohteella, toteaa Fennia Varainhoidon Head of Transactions Timo Valkama.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Johtaja Timo Rantala
timo.rantala@fennia.fi

Head of Transactions Timo Valkama
p. 040 582 1955
timo.valkama@fennia.fi

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta, hallinnoinnista ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 32 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on noin 296 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia -konsernia.