Fennia ja Henki-Fennia myivät yli 300 asunnon kiinteistökokonaisuuden Catellan hallinnoimalle rahastolle

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia ja Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia ovat 27.6.2019 tehdyllä kaupalla myyneet 334 asuinhuoneiston kiinteistökokonaisuuden saksalaiselle Catella Residential Investment Management GmbH:n hallinnoimalle rahastolle.

Asuinkiinteistöportfolion asunnot sijaitsevat Helsingissä, Espoossa, Keravalla, Tampereella ja Jyväskylässä. Myydyt asuinkiinteistöt on rakennettu vuosien 20102011 aikana ja niiden yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on noin 18 535 m².

"Olemme tyytyväisiä suomalaisten, kasvukeskuksissa sijaitsevien asuinkiinteistöjen herättämästä kiinnostuksesta sekä kansainvälisten että suomalaisten sijoittajien keskuudessa. Tällä transaktiolla myymme suurimman osan kehittämistämme vuokra-asunnoista uudelle kansainväliselle sijoittajalle Suomessa", kertoo Fennia Varainhoidon kiinteistösijoituspäällikkö Harri Oravainen syntyneistä kiinteistökaupoista.

Harri Oravainen, kiinteistösijoituspäällikkö, 041 539 3985, harri.oravainen@fennia.fi
Timo Valkama, Head of Transactions, 040 582 1955, timo.valkama@fennia.fi

Fennia-konserni

Fennia-konserni on yritysten, yrittäjien ja kotitalouksien taloudellisen turvallisuuden kumppani. Palvelumme tuottavat vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia, vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia, varainhoitopalveluja tarjoava Fennia Varainhoito Oy sekä palveluyhtiö Fennia-palvelu Oy.