Fennian asema pk-yritysten vakuuttajana vahvistui Järvi-Suomen alueella

– Fennian Järvi-Suomen alue menestyi hyvin tapaturmavakuutusten ja TyEL-vakuutusten siirtoliikenteessä. Tulos oli molempien osalta kireästä kilpailutilanteesta huolimatta positiivinen jo toista vuotta peräkkäin, sanoo Fennian Järvi-Suomen alueen aluejohtaja Harri Jääskeläinen.

– Vuonna 2018 Fennian Järvi-Suomen alueella lakisääteisen siirtoliikenteen kautta vakuutettavaksemme siirtyi lähes 800 työntekijää. Onnistuimme siis hankkimaan uusia asiakkuuksia ja menetimme nykyisiä asiakkaita selvästi aiempia vuosia vähemmän, Jääskeläinen sanoo.

Jääskeläisen mukaan merkittävä yksittäinen aikaansaaminen alueella on Fennian aseman vahvistuminen pk-yrittäjien vakuuttajana.

– Lanseerasimme asiakkaittemme taloudelliseen turvallisuuteen liittyviä uusia palveluita yhdessä kumppaniemme kanssa, kuten Hyvinvointiturvan Pihlajalinnan kanssa. Palvelumme kautta asiakkaamme saavat yhden puhelinnumeron kautta kiinteähintaisen budjetoitavan palvelukokonaisuuden, joka kattaa työterveyden, sekä vakuutuksen niin sairauden kuin tapaturman varalle. Uusien palveluiden ja kumppaneiden vastaanotto on yritysasiakkaissa ollut positiivinen ja vahvistaa entisestään Fennian asemaa asiakkaan taloudellisen turvallisuuden kumppanina ja neuvonantajana, Jääskeläinen sanoo.

Fennia korvasi vahinkoja yhteensä liki 300 miljoonalla eurolla

Vuonna 2018 Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia korvasi vahinkoja yhteensä yli 276,6 miljoonalla eurolla (254,9 milj. euroa).

Tyypillisimmillään henkilökorvauksista korvattiin perinteisiä sairauksia kuten korvatulehduksia, flunssaa, vatsa- ja selkäkipuja ja poskiontelotulehduksia, sekä tapaturmaisesti aiheutuneita kaatumisia, kompastumisia ja liukastumisia.

Matkavakuutuksissa eniten vahinkotapahtumia tapahtui Espanjassa, Thaimaassa, Virossa ja Turkissa. Useimmin matkavakuutuksesta korvattiin älypuhelinten rikkoutumisia, matkatavaravarkauksia sekä matkan peruuntumisia ja sairastumisia.

Liikennevakuutuksesta korvattiin tyypillisesti peräänajoja ja peruutusvahinkoja, ja auton kaskosta puolestaan kolarivahinkoja, lasivahinkoja ja hinauspalveluja.

Kotivakuutuksista ylivoimaisesti eniten korvattavaa tuli älypuhelinten rikkoutumisesta, sekä muista irtaimiston rikkoutumisista. Myös kodinkoneiden rikkoutumisia ja polkupyörävarkauksia korvattiin paljon. Rakennuksissa taas korvattiin erityisesti putki- ja pesukonerikkojen aiheuttamia vesivahinkoja. Venevakuutuksista korvattiin yleisimmin karilleajoja ja myrskyn aiheuttamia vahinkoja.

Yrityksen lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta korvattiin tyypillisesti kaatumisen, törmäämisen tai terävän esineen aiheuttamia tapaturmia. Lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta korvatuista vahingoista noin 70 prosenttia oli työpaikalla sattuneita tapaturmia, 27 prosenttia työmatkalla tai vapaa-ajalla sattuneita tapaturmia ja 3 prosenttia ammattitauteja. Yrityksen muista vakuutuksista korvattiin tyypillisesti vuotovahinkoja, oikeudenkäyntikuluja ja vastuuvahinkoja.

Fennian kotitalousasiakkaat ovat tyytyväisiä

Fennian valitsi vakuutusyhtiökseen viime vuonna lähes 50 000 uutta kotitalousasiakasta. EPSI Ratingin tekemän tutkimuksen mukaan Fennia onnistui ainoana vakuutusyhtiönä parantamaan asiakastyytyväisyyttään yksityisasiakkaiden arvioimana ja nousi tutkimuksen toiselle sijalle.

– Fennian hieno nousu on osoitus hyvästä yhteistyöstä ja niistä tehdyistä toimenpiteistä, jotka ovat aidosti osa asiakkaan arkea. Tulosten takana ovat fennialaiset, jotka ovat ammattitaitoisesti ja positiivisella asenteella kohdanneet asiakkaat. Jokainen asiakaskohtaaminen on mahdollisuus kertoa Fennia-konsernin palveluista ja sitä kautta antaa paras asiakaskokemus, sanoo yksityisasiakkaista vastaava johtaja Jarkko Mattinen.

Fennian vahvuuksiksi ja onnistuneiksi toimenpiteiksi kotitalousasiakkaiden kohtaamisessa Mattinen mainitsee monen muun tekemisen lisäksi aktiivisen yhteydenpidon lisäämisen asiakkaiden kanssa ja monipuoliset vahingosta selviytymisen palvelut.

Harri Jääskeläinen, aluejohtaja, harri.jaaskelainen@fennia.fi, 040 528 0056

Fennia – yrittämistä ja elämää varten

Fennia-konserni on yritysten, yrittäjien ja kotitalouksien taloudellisen turvallisuuden kumppani. Palvelumme tuottavat vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia, vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia, varainhoitopalveluja tarjoava Fennia Varainhoito Oy, Fennia Kiinteistökehitys sekä palveluyhtiö Fennia-palvelu Oy.