Asko valittiin 10. kerran Suomen luotetuimmaksi huonekaluliikkeeksi

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2016 klo 09.00

Asko on valittu Valittujen Palojen (Reader’s Digest) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa jo kymmenennen kerran Suomen luotetuimmaksi huonekaluliikkeeksi saaden vahvan 28 % ääniosuuden kategorian maininnoista. Luotetuin huonekaluliike -kategoria on ollut tutkimuksessa mukana kymmenen kertaa.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä kategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Asko sai valitsijoiltaan kategoriansa korkeimmat arviot laadustaan ja eettisestä vastuullisuudestaan.

- Asiakas ja laatu ovat mukana kaikessa mitä teemme. Kun Asko perustettiin vuonna 1918, sen tärkeimmät arvot ovat siitä lähtien olleet laatu ja luottamus ja ne ohjaavat jokaisen askolaisen toimintaa tänäkin päivänä. Lupaamme asiakkaillemme alan luotettavinta palvelua ja hieno nähdä, että myös tämän tutkimuksen mukaan olemme sen lupauksen pystyneet lunastamaan. Teemme kovasti töitä kehittääksemme asiakastyytyväisyyttä edelleen, jotta kaupassa olisi kiva käydä, sanoo Askon ketjujohtaja Mika Leiponen.

K-ryhmään luotetaan - Myös K-raudalle ja Intersportille Luotetuin merkki

K-ryhmän ketjut menestyivät tänä vuonna loistavasti: K-rauta voitti rautakauppa-kategorian ja Intersport urheiluvälinekauppa-kategorian. Molemmat kategoriat olivat tutkimuksessa mukana tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Vuosittainen tutkimus toteutettiin Suomessa nyt kuudennentoista kerran, Luotetuin huonekaluliike -kategoria oli tutkimuksessa mukana kymmenennen kerran. Netissä tehtyyn kyselyyn vastasi 1 967 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.

Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 43 eri tuoteryhmässä.

Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela, (09) 503 4655, tiina.suomela@valitutpalat.fi
Lisätietoja Asko-ketjuun liittyen, Asko-ketjun ketjujohtaja Mika Leiponen, puh. 050 384 3579, mika.leiponen@kesko.fi

Asko (www.asko.fi)

Asko on toiminut Suomessa vuodesta 1918 lähtien. Asko on suomalaisen kodinsisustamisen tunnetuin ja luotetuin tuotemerkki. Askossa on laatutietoiselle kodin sisustajalle kilpailukykyinen mallisto sekä alan aktiivisin ja luotettavin palvelu. Askolla on Suomessa 34 myymälää. Asko kuuluu Sotkan ohella Suomen johtavaan huonekaluja ja sisustusratkaisuja myyvään Indoor Group -konserniin. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 179 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä yli 600. Indoor Group on osa Kesko-konsernia.

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä.