• Kesko/

Hevosharrastajan Ainoakoti Jekku ja moderni pohjalaistalo Kimara Katariina edustavat K-ryhmän talovalikoimaa Asuntomessuilla

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 9.5.2016 KLO 10.30

Sinkkunaisen pinkki hevostalo

Hevosia harrastavan sinkkunaisen pinkki Ainoakoti Jekku on rakennuttajansa unelma. Toiveissa oli mahdollisimman helppo ja valmis talopaketti, jota kuitenkin voisi muunnella oman makunsa mukaisesti.

Rakennutin talo yksin enkä tiennyt rakentamisesta mitään. Ainoakoti panosti yhteydenpitoon ja kuunteli mielipiteitäni tarkasti, 33-vuotias lastenlääkäri Kaarina Mäki sanoo.

Kaarinan koti on Ainoa Valo 152, johon on tehty runsaasti hänen toivomiaan muutoksia. Talossa on oma tila ratsastus- ja tallivarusteille ja suomalaisittain erikoinen ulkoporeallas terassilla.  Kodin sisustus on K-rauta Seinäjoen sisustussuunnittelijan Heli Juurakon käsialaa: se on pelkistetty, helposti siivottava ja valoisa valkoisen, harmaan ja pinkin yhdistelmä. Hevoset ovat näyttävästi mukana myös sisustuksessa.

Uusi talomallisto tiiviiseen kaupunkirakentamiseen

Ainoakoti esittelee messuilla ensimmäistä kertaa uuden kaupunkilaiseen makuun sopivan tiiviiseen kaupunkirakentamiseen suunnitellun modernin talomalliston.

Kaupungistuminen, ekologisuus ja tarvelähtöisyys ovat lisänneet ihmisten kiinnostusta pienikokoisia omakotitaloja kohtaan. Esittelemme upean malliston Asuntomessuilla, tervetuloa katsomaan silloin lisää, Ainoakodista vastaava tuotepäällikkö Timo Lukkarila Keskolta lupaa.

Italianpunainen moderni pohjalaistalo

Perinteisen ”kaksifooninkisen” pohjalaistalon nykyaikainen muunnelma Kimara Katariina on kerännyt runsaasti huomiota jo ennen varsinaisia messuja. Julkisivultaan uniikin italianpunaisen hirsitalon erikoisuutena sisätiloissa on oma hissi, joka helpottaa esteetöntä kulkua kerrosten välillä.

Asukkaiksi upeaan hirsikotiin muuttavat keski-ikäinen pariskunta Katariina Rintala ja Kari Uusi-Pohjola. Tulevat asukkaat kuvaavat 157-neliöisen kodin sisustusta lämpimän kodikkaaksi ja raikkaaksi. Sisällä eri pinnoilla toistuu koriste-elementtinä pohjalainen salmiakkikuvio. Huonekaluissa on suosittu pohjalaista käsityötä ja jonkin verran myös vanhoja huonekaluja. Hirsirakentamisen tekniikkana on käytetty perinteistä lohenpyrstösalvosta.

Ainoakodit ja Kimarat saatavilla K-ryhmän rautakaupoista K-raudoista ja Rautioista.

Lue lisää Jekusta: http://www.ainoakoti.fi/ajankohtaista/asuntomessut-2016/

Lue lisää Katariinasta: https://www.facebook.com/KimaraKatariina/

Ainoakodista vastaava tuotepäällikkö Timo Lukkarila, Kesko, puh. 050 61 975
Kimarasta vastaava tuotepäällikkö Pekka Kivimäki, Kesko, puh. 0500 803 592