• Kesko/

K-raudan ja Rautian hackathon-tapahtuma tuotti runsaasti ideoita asiakkaiden parempaan palvelemiseen

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 25.2.2016 KLO 9.00

Keskon rauta- ja sisustuskaupan järjestämän #rautahack-nimisen hackathonin voitti Siili Solutionsin tiimi. Voittajaehdotuksessa kaupan ja asiakkaan välistä vuorovaikutusta vahvistetaan viestipalvelulla, joka mahdollistaa helpon tavan kysyä apua rautakaupan ammattilaisilta esimerkiksi erilaisissa rakennus- ja remontointiprojekteissa.

Hackathon on tapahtuma, jossa osallistujatiimit hakevat ratkaisuja järjestäjän määrittelemään aihepiiriin tiiviissä aikataulussa. Lopuksi valitaan paras ehdotus. Keskon viikon kestäneessä #rautahack-hackathonissa haettiin lisävoimaa K-rauta- ja Rautia-kauppojen projektiasiakkaiden parempaan tunnistamiseen ja palvelemiseen. Kaikissa kahdeksassa ideassa yhteinen nimittäjä oli digitaalisuus.

- Rautakauppojemme projektiasiakkaalla tarkoitamme kuluttaja-asiakasta, jolla on suunnitteilla tai meneillään jokin pidempikestoinen rakennus- tai remontointiprojekti, esimerkiksi kylpyhuoneremontti tai talonrakennus. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta helpompaa niin, että projektit sujuisivat mahdollisimman pienellä vaivalla ja tarkasti suunnitelman mukaisesti. Saimme tästä hackathonissa paljon hyviä ideoita, jotka tulevat jatkossa auttamaan asiakkaitamme, kehitysjohtaja Sari Hujanen Keskon rauta- ja sisustuskaupasta sanoo.

- Hackathonin avulla halusimme löytää uusia digitaalisia palvelukonsepteja ja tuoda rautakaupan alalle uudenlaista tekemisen tapaa. Osaa tiimien ehdotuksista tullaan jatkokehittämään ja niitä tullaan kokeilemaan asiakkaidemme kanssa, Keskon rauta- ja erikoiskaupan digitaalisten palveluiden kehitysjohtaja Jussi-Pekka Erkkola sanoo.

Henkilökohtaista apua tekstiviestillä

Siili Solutionsin voittajaehdotus oli viestipalvelu, jossa projektia tekevä asiakas ja kaupan asiantuntija voivat olla saumattomassa yhteydessä tekstiviestipohjaisen palvelun välityksellä.

- Esimerkiksi talonrakennusprojektia tekevät asiakkaat eivät aina ehdi lähteä rautakauppaan kysymään apua, vaan asioiden hoitamiseen on monesti aikaa vain työpäivän jälkeen illalla sohvalla istuen. Tähän tarpeeseen kehitimme ratkaisun, jolla asiakas saa ammattilaiselta henkilökohtaista apua digitaalisten palveluiden johtaja Hanne Kettunen Siili Solutionsilta sanoo.

Tiukassa kilpailussa oli mukana ehdotuksia, jotka hyödynsivät muun muassa 3D-, virtuaalitodellisuus- ja paikantamisteknologiaa.

#Rautahack-hackathon järjestettiin 15.-19.2.2016 ja siihen osallistuivat kutsuttuina Connected Finland, Frosmo, Lendigo, Premode, Proximi.io, Siili Solutions, Versoteq ja Videoly. Hackathonin järjestelijänä toimi Avanto Ventures. Tapahtuma on osa Tekes-rahoitteista B2P Dream Builder -hanketta.

Kuluttaja- ja projektimyynnin kehitysjohtaja Sari Hujanen, Keskon rauta- ja sisustuskauppa, puh. 050 344 5114
Digitaalisten palveluiden kehitysjohtaja Jussi-Pekka Erkkola, Keskon rauta- ja erikoiskauppa, puh. 040 802 3405

Director Hanne Kettunen, Digital Services, Siili Solutions, puh. 040 8012 862

Keskon rauta- ja erikoiskauppa

Keskon rauta- ja erikoiskaupan toimiala tarjoaa asiakkailleen Suomen laajimmat rauta- ja sisustuskaupan, maatalous- ja konekaupan sekä vapaa-ajan kaupan valikoimat sekä hyvin saavutettavan kauppaverkoston, verkkokaupat ja digitaaliset palvelut. Toimialan ketjut ovat K-rauta, Rautia, K-maatalous, Konekesko, Byggmakker, Senukai, OMA, Asko, Sotka, Intersport, Budget Sport ja Kookenkä. Rautakesko Yrityspalvelu palvelee rautakaupan suuria yritysasiakkaita. Kesko on Euroopan viidenneksi suurin toimija rauta- ja sisustuskaupan markkinoilla. Toimialalla on toimintaa Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä ja henkilöstömäärä on noin 12 000. Toimialan liikevaihto vuonna 2015 oli yhteensä noin 3,3 miljardia euroa. Lue lisää www.kesko.fi

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: