Hienonen ja Tiitinen Keskuskauppakamarin hallitukseen

Keskuskauppakamarin hallituksen uusiksi jäseniksi on nimetty SRV Yhtiöiden toimitusjohtaja Jukka Hienonen sekä Isku Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja Arto Tiitinen. "Elinkeinoelämän kärkinimien sitoutuminen työhön hallituksessamme on osoitus kauppakamarien merkityksestä suomalaiselle talouselämälle", sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä.

"Vuonna 2013 Keskuskauppakamarin tärkeimmät ajankohtaiset painopisteet ovat ylisääntelyn torjunta, kilpailukykyinen verotus, keveämpi julkinen sektori, sujuvampi liikenne ja vauhdin saaminen digitalisaatioon”, sanoo Penttilä.

Keskuskauppakamari ajaa lisäksi yleisiä parannuksia yritysten toimintaedellytyksiin ja vastaa elinkeinoelämän itsesääntelystä. Naisjohtajuuden edistäminen itsesääntelyn keinoin on tärkeä teema, jonka lisäksi Keskuskauppakamari koordinoi kauppakamarien toimintaa Suomessa, ja kansainvälinen FinnCham-verkosto ulottuu ympäri maailman.

Hallituksen jäsenet

Uudet hallituksen jäsenet vahvistettiin Keskuskauppakamarin valtuuskunnan syyskokouksessa 28.11.

Keskuskauppakamarin hallitukseen kuuluu puheenjohtajan ja kahden varapuheenjohtajan ohella enintään kaksitoista Keskuskauppakamarin valtuuskunnan valitsemaa jäsentä. Hallituksessa tulee Keskuskauppakamarin sääntöjen mukaan olla edustettuina maan eri alueet ja elinkeinoelämän eri toimialat.

Hallituksen jäsenet ovat: Anne Berner (Vallila Interior Oy), Arto Herranen (Enfo Oyj), Timo Ihamuotila (Nokia Oyj), Pertti Korhonen (Outotec Oyj), Annukka Lantto (Antell-Leipomot Oy), Jukka Hienonen (SRV Yhtiöt Oyj), Kuisma Niemelä (SOK), Pekka Nuuttila (Nordea Pankki Suomi), Jukka Rinnevaara (Teleste Oyj), Timo Salli (Katsa Oy), Kari Stadigh (Sampo Oyj) ja Arto Tiitinen (Isku-Yhtymä Oy).

Puheenjohtajana jatkaa Metsäliiton Kari Jordan ja varapuheenjohtajina toimivat OP-Pohjola-ryhmän Reijo Karhinen sekä Onninen Oy:n Maarit Toivanen-Koivisto.

Kari Jordanille ansioristi

Kokouksen päätteeksi Jordanille myönnettiin arvostettu kauppakamarin ansioristi
tunnustuksena hänen ansiokkaasta työstään talouden vapauden ja Suomen elinkeinoelämän toimintaedellytysten puolesta.