Kauppakamarien jäsenet kertovat hyödyistä uusilla jäsensivuilla

"Maksuttomista neuvontapalveluista hyötyä", sanoo Ivana Helsinki. "Valiokunta on huikea näköalapaikka", painottaa Humap Oy, "Verkostoissa on voimaa", toteaa C2 Advertising Oy. Jäsenet kertovat uunituoreilla sivuilla, mitä kauppakamarit tekevät ja miksi mukaan kannattaa liittyä osoitteessa http://liity.kauppakamari.fi/.

Kauppakamarien uudet yhteiset jäsensivut on avattu osoitteessa http://liity.kauppakamari.fi/. Sivuilla pääsee näkemään yhdellä silmäyksellä, mitä hyötyjä yritykset ovat saaneet kauppakamarijäsenyydestä.

– Sivut on rakennettu siten, että katselija voi paikantaa itsensä automaattisesti oikeaan kauppakamariin. Siellä voi selata paikallisia palveluita, täyttää liittymislomakkeen tai jättää yhteydenottopyynnön lisäkeskustelua varten. Kaikkien kauppakamareiden tiedot ja kuvaukset löytyvät selkeästi yhdestä paikasta, kertoo Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Tommi Rasila.

Palvelua, koulutusta, vaikuttamista

Kauppakamarit ovat vahva ja osaava organisaatio lähellä yrityksiä. Yrityksille tarjotaan palveluita, vaikuttamista, julkaisuja, tietolähteitä sekä edunvalvontaa ja niitä autetaan verkostoitumaan. Kauppakamarit ovat Suomen suurimpia yritysten henkilöstöä kouluttavia organisaatioita.

– Yritykset haluavat menestyä, olla kannattavia ja kansainvälistyä. Matkalla ne kohtaavat haasteita, joihin kauppakamareilta ja niiden verkostoilta saa tukea. Kauppakamariin kuuluva yritys ei ole yksin. Jäsenenä yritys voi keskittyä liiketoimintaansa, osana vahvaa verkostoa, korostaa Rasila.

Uudella sivustolla yritykset kertovat jäsenyyden konkreettisista hyödyistä. "Kauppakamari on loistava verkostoitumispaikka uudelle yrittäjälle", sanoo Akeba Oy. "Kauppakamarilla ollut tärkeä rooli henkilöstömme kouluttamisessa”, toteaa puolestaan Oy Hangö Stevedoring Ab. Lue lisää kuvauksia http://liity.kauppakamari.fi/kaikki-yritystarinat/.

Kaikki toimialat ja yrittämisen muodot

Kauppakamarit ovat vahva alueellinen, valtakunnallinen ja kansainvälinen verkosto, joka kokoaa 18 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa maamme laajuudelta. Keskuskauppakamari ja 19 alueellista kauppakamaria kattavat koko Suomen, kaikki toimialat ja yrittämisen muodot.

– Kauppakamarien vahvuus on erityisesti paikallisuus. Kunkin kauppakamarin toiminta keskittyy oman toiminta-alueensa liike-elämän vahvistamiseen, paikallisten painopisteiden mukaan, sanoo Rasila.

Uudella sivustolla on osio, jossa kukin kauppakamari kuvailee toimintaansa ja kertoo paikallisista palveluista ja painopistealueista http://liity.kauppakamari.fi/kaikki-kauppakamarit/.

Liity vahvaan verkostoon

– Liittyminen on suoraviivaista sivuston kautta. Kannustan myös olemaan suoraan kauppakamarien jäsenvastaaviin yhteydessä kaikkien mahdollisten kysymysten osalta, sanoo Rasila. – Yhteistyö on kauppakamaritoiminnan ytimessä, sitä kautta saa äänen kuulumaan ja muutoksia aikaiseksi, hän jatkaa.

Uusilta sivuilta löytyy kunkin kauppakamarin jäsenvastaavien yhteystiedot osoitteessa http://liity.kauppakamari.fi/yhteystiedot/.

Lisätiedot: Keskuskauppakamarin viestintäjohtaja senja.larsen@chamber.fi p. 050 55 11 377.