Keskuskauppakamarin juhlavuoden julkaisu - VENÄJÄN HISTORIA SUOMALAISELLE YRITYSJOHTAJALLE

Keskuskauppakamari viettää 90-vuotisjuhlavuottaan. Juhlavuoden kunniaksi Keskuskauppakamari julkaisee FT Kari Ketolan ja professori Timo Vihavaisen kirjoittaman Venäjän historia suomalaiselle yritysjohtajalle –kirjan. Kirjassa on painotettu Suomen ja Venäjän suhteisiin sekä talouteen liittyviä aiheita.

- Keskuskauppakamarin tehtävänä on suomalaisen elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittäminen. Hyvät taloussuhteet Venäjälle ovat yksi vahvimmista Suomen talouskasvun moottoreista. Venäjän historian, kirjallisuuden ja taiteen erityispiirteiden tuntemuksen soisi jo tästä syystä kuuluvan suomalaisen yritysjohtajan perusosaamiseen, sanoo toimitusjohtaja Kari Jalas Keskuskauppakamarin juhlavuoden julkaisusta.

- Venäjän kehitys on aina ollut ristiriitaista ja dramatiikkaa täynnä. Sen nykyisyyttä ja tulevaisuutta on mahdotonta ymmärtää tuntematta menneisyyttä, kertoo FT Kari Ketola.

- Venäjän historian kirjoittaminen suomalaisen yritysmaailman tarpeisiin perustuu kasvavaan kaupankäyntiin ja käsitykseen siitä, että naapurimaan historian tunteminen auttaa tuntemaan ja ymmärtämään paremmin Venäjän kaupassa joskus omista käsityksistämme poikkeavia, erilaisia piirteitä, toteaa professori Timo Vihavainen.

Kirjassa on painotettu Suomen ja Venäjän suhteisiin sekä talouteen liittyviä aiheita. Venäjän valtion tarina muodostaa kirjan rungon, mutta kulttuuriakaan ei ole unohdettu.

Kirjoittajina ovat pitkän linjan Venäjän kauppias filosofian tohtori Kari Ketola ja Helsingin yliopiston Renvall-instituutin Venäjän tutkimuksen professori Timo Vihavainen. Kirjoittajat yhdistävät sekä akateemisen tutkimuksen että käytännön liike-elämän kokemukset. Sekä venäläiseen että länsimaiseen tutkimukseen liittyvät viimeaikaiset suuntaukset on otettu huomioon teoksessa.

Kirja on kuvitettu, 175-sivuinen Venäjän historian yleisesitys. Kirjan painosmäärä on 3000 kpl. Kirjan julkaisija on Keskuskauppakamari ja kustantajana on Finemor Oy. Kirjaa myy Keskuskauppakamarin Palvelu Oy.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Kari Jalas, Keskuskauppakamari, puh 050 563 4234
Keskuskauppakamarin Palvelu Oy, puh. 09 4242 6200, info@chamber.fi