Kohti yhtenäistä kauppakamariryhmää: Tommi Rasila Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtajaksi

Keskuskauppakamarin uuden varatoimitusjohtajan Tommi Rasilan vastuulle tulee kauppakamarien alueellisen yhteistyön vahvistaminen. “Jatkossa palvelemme suomalaisia yrityksiä yhä tiiviimpänä, tehokkaampana ja osaavampana rintamana, jolla on ratkaiseva merkitys maamme menestyksessä”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä.

– Olemme matkalla kohti yhä tiiviimpää kauppakamariryhmää, joka palvelee suomalaisyrityksiä entistä osaavammin ja tehokkaammin. Kauppakamarit lähtevät tämän nimityksen myötä voimakkaasti kehittämään palvelutarjontaansa. Tommi Rasilalla on tähän työhön erinomaiset lähtökohdat. Hän on menestyksekkäästi johtanut Tampereen kauppakamaria, mistä ovat lähtöisin monet kauppakamarien menestyskonseptit kuten HHJ-koulutus, iloitsee Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä.

Rasilan vastuualueeksi tulevat kauppakamariyhteistyö, alueellinen toiminta, palveluiden kehittäminen sekä kansainväliset asiat.

Rasila on koulutukseltaan tekniikan tohtori, erikoisalueenaan yritysstrategia ja kasvuyritykset. Hän on toiminut Tampereen kauppakamarin toimitusjohtajana lähes kahdeksan vuoden ajan ja ennen sitä kasvuyrittäjänä. Hänet palkittiin vuoden kauppakamarilaisena 2011.

– Kauppakamarit ovat vahva ja osaava organisaatio lähellä yrityksiä. Tarjoamme yrityksille palveluita, vaikuttamista, julkaisuja, tietolähteitä ja edunvalvontaa. Autamme verkostoitumaan. Kauppakamarit antavat yrityksille neuvontaa niin talous- kuin veroasioissa. Olemme Suomen suurimpia koulutusorganisaatioita, mitä tulee yritysten toimintaan. Rasila tulee viemään kehitystä kaikilla näillä alueilla eteenpäin, jatkaa Penttilä.

Kauppakamarien lakisääteinen tehtävä on parantaa yritysten toimintaympäristöä.
– Olen innostunut uudesta tehtäväkentästäni ja koen sen tärkeäksi kaikille meille suomalaisille, sillä hyvinvointi lähtee yrityksistä. Nyt tehtäväni on varmistaa että palvelemme yrityksiä mahdollisimman hyvin. Yhteiskunta ilman hyvinvoivia yrityksiä on yhteiskunta ilman hyvinvointia, sanoo Rasila.

Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa jatkaa edelleen tehtävässään vastaten itsesääntelystä ja yritysjuridiikasta sekä toimii toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilän sijaisena.

Lisätiedot: Tommi Rasila, p. 040 750 8158, tommi.rasila@kauppakamari.fi
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/k3fin/sets/72157629590534554/