Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi toteuttaa kauppakamarien ilmeuudistuksen

Kauppakamarien ilmeen päivittäjäksi on valittu turkulais-helsinkiläinen Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi. Kauppakamarien tammikuussa 2012 käynnistämään ilmeuudistuksen tarjouskilpailuun osallistui 24 vakiintunutta eturivin suomalaista mainostoimistoa ja graafisen alan toimijaa.

– Olimme erityisen ilahtuneita työn erinomaisesta tasosta ympäri Suomen. Tavoitteena oli antaa mahdollisuus osallistua tarjouskilpailuun kauppakamarien koko toimintakentällä maamme laajuudelta. Muut loppusuoralle yltäneet toimistot olivat Länsi-Suomesta ja Itä-Suomesta, sanoo Keskuskauppakamarin viestintäjohtaja Senja Larsen.

Kauppakamarit hakevat ilmeeseen nykyaikaisuutta, kampanjamaisuutta ja luotettavuutta. Uudistuksen yhteydessä päivitetään graafinen ohjeisto, tunnuksen käyttö ja värimaailma. Uusi ilme julkistetaan huhtikuussa 2012.

– Kauppakamarit tekevät työtä yritysten ja koko Suomen talouselämän puolesta, jolloin on entistä tärkeämpää, että viestimme välittyy selkeästi ja näkyvästi. Ilmeuudistusta tekemään valitulla toimistolla on pitkä kokemus niin järjestöjen kuin B2B-viestinnästä, jatkaa Larsen.

– Olen iloinen ja ylpeä siitä, että meidät valittiin kumppaniksi. Pitkäaikaisena jäsenenä tiedämme, miten merkittävää työtä kauppakamarit tekevät Suomen talouselämän eduksi niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin. Suomalaisen talouden nousuun tarvitaan niin yritysten yhteispeliä kuin taitavaa markkinointia, sanoo LMSS:n toimitusjohtaja Sam Hansén.

Kauppakamarien Brand Boardiin kuuluvat toimitusjohtaja Risto E. J.  Penttilä, viestintäjohtaja Senja Larsen, Lapin kauppakamarin toimitusjohtaja Timo Rautajoki sekä Helsingin kauppakamarin toimitusjohtaja Heikki Perälä. Lisäksi työryhmän neuvonantajana on brändiasiantuntija Lisa Sounio.

Lisätiedot: viestintäjohtaja Senja Larsen p. 050 55 11 377 ja toimitusjohtaja LMSS Sam Hansén p. 0500 528 073.

LMSS kuuluu maailmanlaajuiseen Saatchi & Saatchi -mainostoimistoketjuun. Yritys työllistää 37 henkeä Helsingissä ja Turussa. Saatchi & Saatchi on maailman suurimpia mainostoimistoketjuja, 50:stä eniten mainostavasta yrityksestä yli puolet lukeutuu sen asiakkaisiin. Ketjun vastuulla on seitsemän maailman kymmenestä arvokkaimmasta brändistä. Saatchi & Saatchi on valittu useana vuonna maailman luovimpien mainostoimistojen joukkoon. Sen verkostoon kuuluu n. 7000 ammattilaista ja 150 toimistoa 86:ssa maassa.

Kauppakamarit perustettiin 1500-luvulla Ranskassa taistelemaan merirosvoja vastaan. Suomessa kauppakamarit ovat vahva alueellinen, valtakunnallinen ja globaali yhteistyöverkosto, joka edistää yritysten toimintaa ja kasvua vaikuttamalla alue- ja liikennepolitiikkaan, osaavan työvoiman saatavuuteen sekä koulutuskysymyksiin. Kauppakamarit tekevät yhteistyötä kuntien, viranomaisten ja yhteiskunnan päättäjien kanssa sekä tarjoavat laajan kirjon palveluita, koulutusta ja neuvontaa.