Leinonen, Ikäheimo ja Välimaa saivat ansiomerkit työstään elinkeinoelämän toimintaedellytysten hyväksi

Keskuskauppakamari palkitsi kolme elinkeinoelämän edellytysten eteen uurastanutta työelämän sankaria. Kauppalehden vastaava päätoimittaja Hannu Leinonen palkittiin arvostetulla kauppakamarin ansioristillä. Lappset Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Johanna Ikäheimo ja Rolls-Royce Oy Ab:n paikallisjohtaja Kari Välimaa puolestaan koristettiin Keskuskauppakamarin rautaisilla ansiomerkeillä.

Keskuskauppakamari myöntää ansiomerkkejä saman työnantajan palveluksessa kertyneistä työvuosista, pitkästä työurasta elinkeinoelämässä sekä ainutlaatuisesta työsuorituksesta.

Merkittävin kauppakamarijärjestön sisäinen tunnustus on maan elinkeinoelämän puolesta myönnettävä kauppakamarin arvostettu ansioristi, joita on myönnetty vuodesta 2003 alkaen yhteensä 131. Rautaisia ansiomerkkejä myönnetään vuosittain noin 20.

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on perinteinen ja näkyvä tapa osoittaa ylpeyttä tuloksentekijöistään. Ansiomerkin avulla voidaan pysähtyä kiittämään sen vastaanottajaa hänen tekemästään tärkeästä työstä. Merkki toimii saajalleen viestinä siitä, että hänen osaamistaan ja sitoutumistaan arvostetaan.

Hannu Leinoselle kauppakamariristi

Kauppakamari 2012 Forum -tilaisuudessa Helsingissä 28.11. pysähdyttiin lähes viisisatapäisen yleisön edessä kiittämään kauppakamarin ansioristillä vapaan talouden ja koko maan elinkeinoelämän toimintaedellytysten puolesta toiminutta Kauppalehden vastaavaa päätoimittajaa Hannu Leinosta. Rautaisilla ansiomerkeillä palkittiin lisäksi kaksi yritysjohtajaa, Lappset Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Johanna Ikäheimo ja Rolls-Royce Oy Ab:n paikallisjohtaja Kari Välimaa, ansioituneesta työstä oman alueensa elinkeinoelämän toimintaedellytyksien kehittämisessä.

Hannu Leinonen on tehnyt pitkän työuran Suomen johtavassa talousmediassa ja vaikuttanut merkittävästi laadukkaan talousjournalismin kehittämiseen. Hän on työllään edistänyt talouden ja yrityksiin liittyvien asioiden asiantuntevaa ja tasapuolista käsittelyä mediassa, mikä on koko suomalaisen elinkeinoelämän sekä maamme kilpailukyvyn kannalta äärimmäisen tärkeää.

Rautaiset ansiomerkit Ikäheimolle ja Välimaalle

Johanna Ikäheimon johdolla leikkipaikkavälinevalmistaja Lappset Oy on jatkanut kasvuaan yhtenä Lapin menestyneimmistä ja mielenkiintoisimmista yrityksistä. Lappset Oy:n puheenjohtajana Ikäheimo on ollut keskeisessä asemassa luomassa yrityksen menestystarinaa innovatiivisten, uudenlaisten tuotteiden kehittäjänä ja kansainvälistyvänä vientitähtenä. Ikäheimo on myös edustanut Lapin elinkeinoelämää lukuisissa luottamustehtävissä, työryhmissä ja yhteistyöhankkeissa.

Kari Välimaan johdolla potkurilaitteita valmistavan Rolls-Roycen liikevaihto on moninkertaistunut ja siitä on kasvanut yksi alansa kannattavimpia ja merkittävimpiä yrityksiä Suomessa. Välimaa osallistuu myös aktiivisesti kauppakamarin toimintaan ja toimii Rauman kauppakamarin varapuheenjohtajana.

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on vuodesta 1929 asti jatkunut arvostettu tapa palkita työntekijät ansioistaan. Vuosittain myönnetään yli 10 000 ansiomerkkiä. Historian saatossa ansiomerkkejä on jaettu jo 850 000 henkilölle. Merkkien myöntämisestä päättää Keskuskauppakamarin ansiomerkkilautakunta, jonka jäsenet edustavat elinkeinoelämän eri aloja.

Osastopäällikkö Tarja Nuutinen, p. 09 4242 6234
www.ansiomerkit.fi