Mika Savola välityslautakunnan puheenjohtajaksi

Välimiesmenettelyitä hallinnoivan Keskuskauppakamarin välityslautakunnan uudeksi puheenjohtajaksi on valittu asianajaja Mika Savola.

Savola työskentelee Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy:n riitojenratkaisuryhmän johtajana. Hänellä on laaja kokemus liikejuridiikan alaan kuuluvien riita-asioiden hoitamisesta ja välimiehenä toimimisesta suomalaisissa ja kansainvälisissä välimiesmenettelyissä. Savola on julkaissut lukuisia välimiesmenettelyoikeutta käsitteleviä artikkeleita ja esiintyy säännöllisesti alustajana aihepiiriä koskevissa koulutustilaisuuksissa. Hän toimii myös Keskuskauppakamarin välityslautakunnan sääntöuudistustyöryhmän puheenjohtajana.

Keskuskauppakamarin välityslautakunnan kokoonpano vahvistettiin Keskuskauppakamarin valtuuskunnan syyskokouksessa 28.11.2012. Uusi kokoonpano tulee voimaan 1.1.2013.

Välityslautakunta hallinnoi sääntöjensä mukaisia välimiesmenettelyjä sekä nimeää välimiehiä ja sovittelijoita. Lautakunta nimeää välimiehiä sekä kotimaisiin että kansainvälisiin välimiesmenettelyihin. Toiminnallisesti välityslautakunta on itsenäinen ja Keskuskauppakamarista riippumaton.

Keskuskauppakamarin välityslautakunta 1.1.2013 alkaen:

Asianajaja Mika Savola
Varapuheenjohtaja