Oppisopimushaaste-seminaari 30.1.2014: Lauri Ihalainen: Miten oppisopimuskoulutus jalkautetaan Suomessa?

Miten Oppisopimushaasteeseen tarttuneet yritykset näkevät oppisopimuskoulutuksen mahdollisuudet Suomessa? Miten työministeri Lauri Ihalainen haluaa jalkauttaa oppisopimuskoulutuksen Suomessa todelliseksi vaihtoehdoksi nuorille löytää elämänsä työ? Entä millaista osaamista yritykset kaipaavat nuorilta?

Keväällä toteutettu Naisjohtajien Oppisopimushaaste-hanke poiki 150 oppisopimuspaikkaa yrityksistä, jotka ovat halukkaita tarjoamaan nuorille mahdollisuuden. Hankkeen loppuraportti on valmis ja jaetaan Oppisopimushaaste-seminaarissa.

Hankkeen taustalla on joukko Keskuskauppakamarin naisjohtajien mentorointiohjelman aktoreita. Naisjohtajat kutsuvat medianne edustajan kuulemaan lisää kampanjastaan ja keskustelemaan oppisopimuskoulutuksen tulevaisuudesta.

Aika: 30.1.2014, klo 8.30–11.30
Paikka: Sanomatalon auditorio, Töölonlahdenkatu 2, Helsinki

Alustava ohjelma:

• Tervetuloa ja Oppisopimushaaste-kampanjan loppuraportti, Tina Nyfors, toimitusjohtaja, Locnet Oy
  • Keynote-puheenvuoro: Visioita tulevasta:  Miten oppisopimuskoulutus  jalkautetaan Suomessa todelliseksi vaihtoehdoksi nuorille löytää elämänsä työ? Lauri Ihalainen, Työministeri
  • Miten nuoret saavat yritysten kaipaamaa osaamista? Risto E. J. Penttilä, toimitusjohtaja, Keskuskauppakamari
  • Paneelikeskustelu: Näkökulmia oppisopimuskoulutukseen

Tapahtuman juontajana toimii Miisa Helenius, toimitusjohtaja, Pointvenue Oy