Patrik Lindfors Keskuskauppakamarin viestintäpäälliköksi

Keskuskauppakamari vahvistaa talousviestinnän osaamistaan nimittämällä Forum för ekonomi och teknik -lehden nykyisen päätoimittajan Patrik Lindforsin viestintäpäällikökseen.

Forum för ekonomi och teknik -talousaikakauslehden päätoimittaja Patrik Lindfors on nimitetty Keskuskauppakamarin viestintäpäälliköksi 1.8.2013 lähtien. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on työskennellyt talous- ja pääkirjoitustoimittajana Hufvudstadsbladetissa. Neljän viime vuoden aikana hän on rakentanut yhden Suomen suurimmista LinkedIn-ryhmistä, yli 5000 jäsenen Affärsnätverket Forumin, jossa käydään korkeatasoista keskustelua talouteen, työelämään ja yrittäjyyteen liittyvistä ajankohtaisista asioista.

Talouselämän sillanrakentaja

Kauppakamareilla on keskeinen sillanrakentajan rooli yritysten ja yhteiskunnan välillä. Viestintäpäällikön tehtävä Keskuskauppakamarissa antaa hyvät edellytykset edistää suomalaista yritystoimintaa ja laajentaa tietämystä yritysten merkityksestä hyvinvoinnin ylläpitämisessä.

“Menestyvän yritystoiminnan kautta luodaan työpaikkoja ja rahoitetaan hyvinvointivaltiota. Yritysten kohtaamia haasteita on tuotava julkiseen keskusteluun, jotta kilpailukykymme kannalta tärkeät päätökset voidaan tehdä mahdollisimman laajan taustatiedon varassa ja riittävän nopeassa aikataulussa. Muutokset edellyttävät myös yhteiskunnallista keskustelua, jonka luomisessa kauppakamarit ovat tärkeä osapuoli”, sanoo Lindfors.

Viestinnän moniosaaja

Keskuskauppakamarin viestintäjohtaja Senja Larsen toteaa Lindforsin taustan talouslehden päätoimittajana tuovan erinomaista kokemusta Keskuskauppakamarin viestintään. Rekrytoinnissa painotettiin viestinnän moniosaamista, jossa median työskentelytapojen ja tarpeiden tuntemus korostuu.

“Haluamme osallistua yhteiskunnallisiin keskusteluihin yhä laajemmin, siellä missä ihmiset ovat eli perinteisen ja uuden median eri kanavissa. Lindforsin kokemus sosiaalisen median yhteisön rakentamisesta antaa erinomaisia mahdollisuuksia vahvistaa vuorovaikutusta ja lisätä keskustelua yrityksiä koskevista teemoista”, sanoo Larsen.

Keskuskauppakamari toimii kauppakamariryhmän kattojärjestönä, jonka tehtävänä on edistää suomalaisten yritysten toimintamahdollisuuksia ja kilpailukykyä. Keskuskauppakamarissa työskentelee 45 yritystoiminnan ja yhteiskunnan eri alojen osaajaa, joiden asiantuntemus kattaa elinkeinoelämän lähes kaikki osa-alueet verotuksesta kansainväliseen kaupankäyntiin.

Keskuskauppakamari tarjoaa yrityksille palveluita, julkaisuja, koulutustilaisuuksia, vaikuttamista, edunvalvontaa ja verkostoitumismahdollisuuksia. Keskuskauppakamari myös hallinnoi välimiesmenettelyjä, koordinoi kiinteistönarviointi- ja tavarantarkatusjärjestelmiä, myöntää ansiomerkkejä sekä hyväksyy ja valvoo KHT-tilintarkastajia. Keskuskauppakamarin toimitusjohtajana toimii Risto E. J. Penttilä.

Viestintäjohtaja Senja Larsen, p. 050 551 1377
Patrik Lindfors, p. 050 512 4005

Kauppakamarin uutishuoneessa: Uusi viestintäpäällikkö virittää verkostoja