Pitkätyöläisten aidot tarinat kiehtoivat

Keskuskauppakamarin Pitkätyöläinen-kampanja on valittu RadioGaala 2014 -kilpailun shortlistalle kategoriassa Vuoden radiomarkkinointiteko. “Kampanjalla halusimme nostaa pitkään samassa työpaikassa viihtyneiden osaavien ja sitoutuneiden pitkätyöläisten arvostusta. Radio Nostalgiassa toteutettu haastattelusarja vei kuuntelijat mukanaan aitojen pitkätyöläisten kiehtoviin ja koskettaviin uratarinoihin”, kertoo Keskuskauppakamarin markkinointikoordinaattori Kirsi Loikas.

Radiohaastattelut olivat osa Keskuskauppakamarin ansiomerkkien monimediaista Pitkätyöläinen-markkinointikampanjaa. Mainostoimisto Dynamon kehittämällä konseptilla Keskuskauppakamari lanseerasi uuden pitkätyöläinen-termin, joka antaa pitkään saman työnantajan palveluksessa työskennelleille työelämän konkareille uuden hauskan ja myönteisen nimen.

“Radiokampanjalla halusimme tuoda haastattelun kautta esiin näitä pitkätyöläisiä eli pitkän työuran tehneitä ansioituneita ihmisiä ja heidän uratarinoitaan. Halusimme korostaa aitoja tarinoita, sillä aidot elämäntarinat, kohtalot ja kokemukset kiinnostavat ihmisiä. Haastateltavan pitkätyöläisen oma ääni pääsi kirjaimellisesti kuuluviin ainutlaatuisella tavalla”, sanoo Loikas.

Haastateltavat olivat Keskuskauppakamarin ansiomerkkien saaneita henkilöitä eri aloilta. Keskuskauppakamarin ansiomerkit ovat arvostettu tapa muistaa yrityksessä vähintään kymmenen vuotta työskennellyttä henkilöä konkreettisella huomionosoituksella.

“Kampanjan tulokset ylittivät odotuksemme. Haastattelut oli tehty journalistisella kulmalla, mutta kuitenkin juuri meille räätälöityinä. Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhön Radio Nostalgian ja tuottaja Eva Maria Loikkasen kanssa”, kiittää Loikas.

Pitkätyöläinen-kampanja jatkuu yhä muissa medioissa. Kampanjassa on mahdollisuus ilmiantaa pitkätyöläisiä, jolloin Keskuskauppakamari välittää ilmiannetun työnantajalle ystävällisen muistutuksen mahdollisuudesta palkita hänet Keskuskauppakamarin ansiomerkillä.

Arvostetut RadioGaalan palkinnot jaetaan vuoden parhaiksi valituille radio-alan toimijoille. RadioGaalassa 10.4.2014 palkinnon saavat mm. vuoden radiojuontaja, radio-ohjelma, levy-yhtiö, kotimainen artisti sekä vuoden radio.

Lisätietoa:

Kirsi Loikas, p. 040 545 7451