Samuli Haapasalo nimitetty Keskuskauppakamarin liikenneasioista vastaavaksi johtajaksi

Samuli Haapasalo aloittaa 24.2.2014 Keskuskauppakamarin liikenneasioista vastaavana johtajana. Haapasalo on aikaisemmin toiminut mm. Finavian toimitusjohtajana ja Liikenneministeriön ylijohtajana. Hänen vastuullaan on valmistella kauppakamariryhmän yhteiset linjaukset liikennejärjestelmästä ja liikennemuodoista.

"Yritysten kilpailukyvyn kannalta liikenteen edellytyksillä on erityisen suuri merkitys Suomessa – niin kotimaisesti kuin kansainvälisesti – siksi tämä tehtävä on hyvin ajankohtainen ja motivoiva", toteaa Haapasalo.

Nimityksellä Keskuskauppakamari vahvistaa merkittävästi asiantuntemustaan liikenneasioissa. Samuli Haapasalolla on erittäin laaja kokemus liikennesektorin eri osa-alueilta. Hän toimi lentoasemia hallinnoivan Finavian toimitusjohtajana 2005–2011 ja ylijohtajana liikenne- ja viestintäministeriössä 2000–2005. Haapasalo on myös ollut jäsen usean yhtiön hallituksessa, mm. Suomen Posti Oyj:ssä, Finnair Oyj:ssä ja VR-Yhtymä Oy:ssä.

“Samuli Haapasalo on Suomen eturivin liikenneasiantuntijoita. Hänellä tulee olemaan keskeinen rooli koko maan kattavan kauppakamariryhmän liikennestrategian muodostamisessa. Kauppakamarit tulevat jatkossa ottamaan näkyvän roolin suomalaisessa liikennekeskustelussa ja liikenneratkaisujen arvioimisessa”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä.

Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä, p. 050 366 2395

Keskuskauppakamarin liikenneasioista vastaava johtaja Samuli Haapasalo, p. 040 548 3476