Silja Huhtiniemi Kuopion kauppakamarin toimitusjohtajaksi

Kuopion kauppakamarin valtuuskunta on 26.9.2012 kokouksessaan valinnut Kuopion kauppakamarin uudeksi toimitusjohtajaksi Silja Huhtiniemen Siilinjärveltä.

Silja Huhtiniemi on 33-vuotias yhteiskuntatieteiden maisteri. Hän toimii tällä hetkellä kv-koordinaattorina Pohjois-Savon ELY -keskuksessa.  Toimitusjohtajan tehtävä tuli avoimeksi nykyisen toimitusjohtajan Matti Niirasen ilmoitettua huhtikuussa, että hän jättää tehtävän vuoden 2012 lopussa siirtyessään yritysten hallitustehtäviin ja kirjallisiin töihin.

Toimitusjohtajan tehtävä täytettiin avoimella haulla. Tehtävään tuli 25 hakemusta. Toimitusjohtajaksi valittu Huhtiniemi on ennen nykyistä tehtäväänsä toiminut muun muassa markkinointipäällikkönä Kuopio Innovation Oy:ssä ja projektipäällikkönä Kuopion Teknologiakeskus Teknia Oy:ssä. Hän on näissä tehtävissä sekä ELY -keskuksessa tehnyt yhteistyötä elinkeinoelämän järjestöjen ja lukuisten yritysten kanssa.

Jyväskylän yliopistosta valmistunut Huhtiniemi käsitteli pro gradu -tutkielmassaan EU:n itälaajenemisen merkitystä vanhojen jäsenmaiden näkökulmasta. Opiskeluaikanaan hän työskenteli harjoittelujaksolla Brysselissä kolmen eteläsuomalaisen maakunnan edunvalvontaa harjoittavassa South Finland Officessa.

LISÄTIEDOT:

Kuopion kauppakamarin puheenjohtaja Timo Pylvänen, puh. 044 723 7200
Kuopion kauppakamarin tuleva toimitusjohtaja Silja Huhtiniemi, puh. 050 412 0559