Verohallinnon Sari Wulff on kauppakamarien vuoden kouluttaja

“Ymmärrettävä, rento, asiantunteva”, luonnehtivat koulutusten osallistujat kauppakamarien vuoden kouluttajan, Verohallinnon ylitarkastaja Sari Wulffin taitoja. Kyseessä on esimerkillinen viranomaisen ja yritysten vuorovaikutustapa, jota kauppakamarit haluaisivat kannustaa. Vastaavaa aloitteellisuutta nähtäisiin mielellään laajemminkin – yritysten toimintaan ja hallinnollisiin velvoitteisiin liittyvillä, vaativaa asiantuntemusta edellyttävillä alueilla.

Kauppakamarien vuoden kouluttaja Sari Wulff on luennoinut useiden kauppakamareiden koulutuksissa. Valintaan johdatti erinomainen osallistujapalaute. “Hän osaa kertoa asioista ymmärrettävästi. Esitystapa on rento mutta asiantunteva. Häneltä saa aina heti vastaukset osallistujien kysymyksiin. Mikäli hän ei tiedä vastausta, hän ottaa asiasta heti selvää tai antaa yhteystietonsa kysyjille, jotta asiaan voi palata”, luonnehtivat koulutuksiin osallistuneet.

Esimerkillinen edelläkävijä

Kyseessä on tiedon jakamisen lisäksi esimerkillinen viranomaisen ja yritysten vuorovaikutustapa, jota kauppakamarit haluaisivat kannustaa. Vastaavaa aloitteellisuutta nähtäisiin mielellään laajemminkin, yritysten toimintaan ja hallinnollisiin velvoitteisiin liittyvillä, usein mutkikkailla alueilla.

– Palkinto on suuri kunnia. Kouluttamisella on minulle laaja merkitys, pidän sitä erinomaisena tapana varmistaa Verohallinnon asiakkaiden riittävän ja oikean tiedon saaminen sekä hyvä vuorovaikutus. Saan samalla myös hyvää palautetta, jota voin hyödyntää työssäni, sanoo Wulff.

Kauppakamareiden järjestämissä noin 500 vuosittaisessa koulutustilaisuudessa käy yli 15 000 osallistujaa. Opettajien lukumäärä on noin 500.

Kauppakamarit valitsivat vuoden kouluttajan nyt toista kertaa.

– Kauppakamarit käyttävät kouluttajina alansa parhaita osaajia, ja laatuvaatimukset ovat erittäin korkeat. Pidämme tärkeänä, sitä, että kouluttajilla on mahdollisimman käytännönläheinen ja nykyaikainen käsitys aihealueestaan ja innostava sekä vuorovaikutteinen ote kouluttamiseen, luonnehtii kauppakamarien yhteisen koulutustyöryhmän vetäjä Maria Lindbom Turun kauppakamarista.

Ammattilaisia ja huippuosaajia

Tunnetuimmat kauppakamarien koulutukset ovat vuosittainen Tilinpäätös- ja veropäivä sekä suuren suosion saavuttanut Hyväksytty Hallituksen Jäsen (HHJ) -koulutus.

– Tutkimusten mukaan kauppakamareiden tarjoaman koulutuksen vahvuuksia ovat tuotteiden ja palveluiden laatu, hyvä hinta-laatusuhde sekä monipuolinen palvelutarjonta. Tärkeintä ovat kuitenkin kouluttajamme, jotka ovat alansa ehdottomia huippuosaajia, lisää Lindbom.

Sari Wulff on koulutukseltaan OTK. Hän on toiminut Verohallinnossa vuodesta 2000 alkaen ja  ylitarkastajana vuodesta 2001. Hän on myös valmistellut verolainsäädäntöä valtiovarainministeriössä ja toiminut Helsingin käräjäoikeudessa. Verohallinnossa hän on ennakkoperinnän ja kansainvälisen henkilöverotuksen asiantuntija sekä rakennusalan harmaan talouden torjuntaa koskevan ilmoitusmenettelyhankkeen vetäjä.

Vuoden kouluttaja valittiin nyt toista kertaa. Edellisen kerran kunnianosoituksen vastaanotti Hyväksytty Hallituksen Jäsen (HHJ) -kurssien kouluttaja KTM Matti Lainema.

Kauppakamarit kuuluvat Suomen suurimpiin koulutusorganisaatioihin, mitä tulee yritysten toimintaan liittyvässä osaamisessa. Taloustutkimuksen TEP 2012 -Yrityskuvatutkimuksen mukaan kauppakamarit ovat valtakunnan toiseksi suosituin yritysten kouluttaja. Vastaajina olivat työelämän päättäjät. Koulutustoimialalla vertailtiin 25 yritystä. Kauppakamarin Koulutuksen vahvuuksiksi mainittiin tuotteiden ja palveluiden laatu, palvelutarjonta, asiakaspalvelu ja hintataso.

Lisätiedot:

Maria Lindbom, Turun kauppakamari p. 050 5730 370.
Sari Wulff p. 020 612 3833