Yli 150 ilmiantoa pitkätyöläisistä vuorokaudessa

Eilen yleisölle lanseerattu Keskuskauppakamarin Pitkätyöläinen-kampanja keräsi vuorokauden aikana yli 150 ilmiantoa kiitoksen ansaitsevista pitkätyöläisistä. Kampanjassa etsitään motivoituneita, työstään ylpeitä ja pitkään samassa työpaikassa viihtyneitä työntekijöitä. Tavoitteena on nostaa pitkien työurien arvostusta ja antaa työnantajille mahdollisuus palkita kokeneet työntekijänsä.

“Työhön sitoutumista ei enää huomioida siinä määrin kuin ennen. Kampanjan vastaanotto kuitenkin osoittaa, että sitoutuneita pitkätyöläisiä löytyy jokaisen suomalaisen lähipiiristä. Kampanjalla haluamme muistuttaa, että työpaikan vaihtaminen ei ole ainoa tapa kehittää omaa osaamistaan. Tämän voi tehdä myös saman työnantajan palveluksessa esimerkiksi työnkuvaa monipuolistamalla tai tehtävänkierrolla”, pohtii Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto. E. J. Penttilä.

Kampanjassa kerättyjen ilmiantojen tavoitteena on välittää tieto pitkäaikaisesta työntekijästä ilmiannetun työnantajalle, jotta tämä saa mahdollisuuden palkita kokeneen työntekijänsä. Täyteen tulevat tasavuodet eivät aina tule esiin muussa yhteydessä, ja siksi kampanjassa halutaan antaa myös esimerkiksi työkaverille mahdollisuus ehdottaa sopivaa ansiomerkin saajaa.

“Keskuskauppakamarin ansiomerkki on arvokas ja luonteva tapa muistaa yrityksessä vähintään kymmenen vuotta tai elinkeinoelämässä yhteensä vähintään 20 vuotta palvellutta pitkätyöläistä. Kokeneet työntekijät pitävät yllä osaamista, jota he jakavat myös muille. Se on monenkin kiitoksen arvoinen asia”, uskoo Penttilä.

Toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä, p. 050 366 2395

Osastopäällikkö Tarja Nuutinen, p. (09) 4242 6234

Keskuskauppakamarin ansiomerkit ovat elinkeinoelämän virallinen tunnustus ja vuodesta 1929 jatkunut perinne. Keskuskauppakamarin ansiomerkkilautakunta myöntää ansiomerkkejä yksilöllisesti hakemuksen perusteella.