Kevan hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Laura Räty

Kevan valtuuskunta valitsi 25.1. Kevan hallituksen jäsenet vuosiksi 2013–2014. Hallituksen puheenjohtajaksi valtuuskunta valitsi apulaiskaupunginjohtaja Laura Rädyn Helsingistä ja varapuheenjohtajaksi kaupunginjohtaja Kari Nenosen Vantaalta.

Kevan hallituksen toimikausi on kaksivuotinen. Hallitukseen kuuluu yhdeksän jäsentä, joista kaksi edustaa lain mukaan kunnallisen alan palkansaajajärjestöjä. Hallituksen tehtävänä on yleisesti valvoa ja ohjata Kevan toimintaa. Hallituksen tehtävänä on lain mukaan päättää eläkevarojen sijoittamista koskevasta suunnitelmasta.

Hallituksen jäsenet ja heidän varajäsenensä 2013–2014

apulaiskaupunginjohtaja Laura Räty, Helsinki
varajäsen johtaja Saija Äikäs, Espoo

Varapuheenjohtaja
kaupunginjohtaja Kari Nenonen, Vantaa
varajäsen kansanedustaja Tarja Filatov, Hämeenlinna

Business Director Heini Jalkanen, Naantali
varajäsen taloustieteen kandidaatti Juha Kuisma, Lempäälä

neuvottelujohtaja Risto Kangas
varajäsen neuvottelujohtaja Jukka Kauppala

ministerin lehdistöavustaja Sallamaari Muhonen, Helsinki
varajäsen kehitysjohtaja Jani Moliis, Helsinki

toimialajohtaja Päivi Niemi-Laine
varajäsen puheenjohtaja Jarkko Eloranta

kansanedustaja Juha Rehula, Hollola
varajäsen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen koordinaattori Tuula Partanen, Lappeenranta

toimitusjohtaja Harri Virta, Espoo
varajäsen kiinteistöasiamies Oili Heino, Pori

varatuomari Raimo Vistbacka, Alajärvi
varajäsen sosiaalialan ohjaaja Marke Tuominen, Äänekoski

Valtuuskunnan puheenjohtajaksi valittiin Harri Jokiranta

Valtuuskunta valitsi ensimmäisessä kokouksessaan valtuuskunnan puheenjohtajaksi apulaiskaupunginjohtaja Harri Jokirannan Seinäjoelta ja varapuheenjohtajaksi IT-asiantuntija Maarit Immosen Kajaanista.

Valtuuskunta on Kevan ylin päättävä elin ja sen jäsenet määrää valtiovarainministeriö kunnallisvaalikaudeksi kerrallaan. 26 jäsentä määrätään Kuntaliiton ehdotuksesta ja neljä jäsentä kunta-alan palkansaajajärjestöjen ehdotuksesta. Valtuuskunnan kokoonpano heijastelee kuntavaalien tulosta.

Lisätietoja antaa

hallintojohtaja Tapani Salmi, puh. 020 614 2469

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. Sijoitusomaisuutemme on noin 33,3 miljardia euroa (30.9.2012). Palveluksessamme on noin 520 henkilöä.